Avatar billede allanj1 Nybegynder
19. januar 2006 - 19:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CMS til html side

Er det ikke muligt at finde et gratis cms system der kan arbejde i ren html som f.eks. http://www.netboz.dk/aidesign/

Håber lidt da jeg har lavet en side og ønske nu CMS på den :-(
Avatar billede nellemuz Nybegynder
19. januar 2006 - 19:58 #1
Gider du uddybe lidt?

www.postnuke.dk - postnuke er et knaldgodt og brugervenligt CMS. PN'ere som jeg kalder dem er altid klar til at hjælpe dig med at lave temaer osv. Der findes en hel del moduler, så du kan udbygge cms'et.

CMS systemer er programmmeret i scripting kode, derfor er det ikke lavet i html
Avatar billede allanj1 Nybegynder
19. januar 2006 - 20:49 #2
jo jeg uddyber  :-)
Jeg arbejdede et sted hvor jeg lavede deres hjemmeside i html. Jeg fik henvendelse fra AI Design om deres CMS. Vi købte det og den skulle bare installeres på serveren UDEN databaser mm. Derefter kunne jeg redigere direkte fra en browser. Opbygningen er som at arbejde i ms word . Kan man ikke skaffe det som freeware. Se evt. demo på linket ovenfor
Avatar billede roenving Novice
19. januar 2006 - 20:54 #3
Der er alligevel noget database-noget i arbejde, når man laver sådan et system ...

-- en anden ting, som nok ikke giver den største credibility er, at hele siden på ovenstående link mest er skrevet i html3.2, altså med præ-1998-teknikker, hvilket bestemt ikke virker betryggende på mig !-)
Avatar billede nellemuz Nybegynder
19. januar 2006 - 20:56 #4
Jeg vil mene, at skal du have fat i noget der er godt skal du bruge postnuke. Det udvikles der på hele tiden og det er opensource.
Det er nemt at lege med og gå til!
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2006 - 01:15 #5
<ole>

"knaldgodt" ... mjaaahhhh. Taget fra forsiden fra postnuke.dk:
    "Læs mere  2618 tegn tilbage"

I samtlige poster på den side, ligger denne rest tilbage fra CMS'ets adminflade: "[ANTAL] tegn tilbage".
Der er i hvert fald ét modul, der ikke er 'knaldgodt'  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede allanj1 Nybegynder
26. januar 2006 - 18:02 #6
Jeg vil lede videre, men tak for forsøget :-)  LUKKER