Avatar billede mo- Novice
19. januar 2006 - 19:40 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Hjemmeside kommer ikke med i søgeresultater

Hej Eksperter,

Jeg har gjort noget galt med min hjemmeside, for den kommer ikke frem ved søgning på ord, som f.eks. Portrætmaler - Varmepude, som er det væsentligste.

Jeg betaler mig i øjeblikket til annoncer på Google - men kunne jo godt tænke mig, at min side kom frem i søgeresultaterne (de gratis) snart.

Min hjemmesides navn er: www.sitecenter.dk/malerinden

Er der nogen, der evt. kan kigge på den - og fortælle mig, hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak fra
Mie
Avatar billede nellemuz Nybegynder
19. januar 2006 - 19:47 #1
Hej mie...

Er du sikker på at når du har tilmeldt dig på google annoncer at du også kommer med i søgeresultater?
Avatar billede mo- Novice
19. januar 2006 - 19:49 #2
Ja - det vil jeg da tro - for det gør mine konkurrenter.
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. januar 2006 - 19:49 #3
Husk at du formentlig skal tilmelde sig selve søgemaskinen separat: http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

Ellers er det også smart at tilmelde sig hos http://www.dmoz.org, som er grundlaget for en del søgemaskiner.

Du kunne også prøve at få en hjemmeside der allerede er listet i Google, til at linke til din hjemmeside, for at lede Google derhen af denne omvej...
Avatar billede nellemuz Nybegynder
19. januar 2006 - 19:49 #4
Hvornår har du tilmeldt dig google og det er google adwords ikke?
Avatar billede nellemuz Nybegynder
19. januar 2006 - 19:51 #5
Alt efter hvornår du har tilmeldt dig google adwords og efter hvor lang behandlingstid de har tror jeg snart du kommer med. Ville meget gerne vide hvornår du har bestilt?

Prøver lige at læse mig frem til tingene
Avatar billede nellemuz Nybegynder
19. januar 2006 - 19:53 #6
Jeg kan se dit link på google nu, søgte på portrætmaler....

Portrætmaleri efter foto
www.sitecenter.dk/malerinden/portrt      En uvurderlig gave -  Ægte håndværk - Rimelige priser

Der var annoncen, helt øverst :D
Avatar billede nellemuz Nybegynder
19. januar 2006 - 19:53 #7
Håber det kunne hjælpe - kram Michelle :D
Avatar billede mo- Novice
19. januar 2006 - 19:55 #8
nellemuz: Jo tak - jeg ved godt, at min betalte annonce er der, når man søger. Den kom ret hurtigt.

Men det var de GRATIS søgeresultater, jeg mente, - der er jeg ikke med.

old-faithful: Jeg har tilmeldt mig diverse søgemaskiner, heriblandt Google. Nu vil jeg prøve det link, du har sat.
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. januar 2006 - 19:59 #9
Ok... husk at der godt kan gå et stykke tid før siden vises i en søgemaskine. Hos nogle søgemaskiner kan man betale sig til at blive vist indenfor kort tid, mens det tager henimod en måned at komme med på listen uden at betale. Det varierer lidt.

Særligt www.dmoz.org er god, hvis man vil i flere søgemaskiner, men desværre er det ikke altid lige hurtigt.
Avatar billede mo- Novice
19. januar 2006 - 20:00 #10
Jeg har lige været på  www.dmoz.org - men kan ikke lige finde det sted, hvor man tilmelder sin hjemmeside - er jeg stæreblind eller hvad?
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. januar 2006 - 20:02 #11
Se under "Suggest URL" (øverst, til højre).

Som regel skal man vist tilmelde sig under den kategori der passer bedst på din side.
Avatar billede mo- Novice
19. januar 2006 - 20:04 #12
OK - jeg så det - og er nu ved at læse punkterne. Vender tilbage.
Avatar billede mo- Novice
19. januar 2006 - 20:38 #13
Tak for det, old-faithful. Nu har jeg tilmeldt min hjemmeside i 2 kategorier. Og så må jeg vente og se, hvor lang tid, der går.

Hvis du lægger et svar, får du points.

Men hvordan hulen får jeg en hjemmeside til at linke til min hjemmeside? Så skulle man jo kende ejeren af hjemmesiden, ikke? - Og jeg kender ingen med hjemmesider.

Mie
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. januar 2006 - 22:19 #14
Din hjemmeside bliver indekseret automatisk når googles crawler kommer forbi din side. Den bliver indekseret ud fra såkaldte META tags. Dine metatags indeholder bla. sidenavn, beskrivelse og nøgleord. Jeg har lige kigget i din kode og dine meta tags ser ud som de skal.. Du kan øge positionen på din side ved at andre sider linker til dig. Google fanger disse links når de andre sider bliver indekseret/crawlet.

Du kan gøre en masse selv, bla kan du skrive dit webnavn i forskllige forums omhandlende det dit site drejer sig om. Kunst vil jeg tro her :) Der er masser af forums rundt omkring hvor du kan gøre opmærksom på dit site, enten i signatur eller lignende. Det gælder både udlandske og danske forums. Der er meget du kan gøre for en bedre placering.

Jeg ville ikke ofre en masse penge på at blive indekseret her og nu, men hav tålmodighed du skal nok komme med!

Vh Nicki
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. januar 2006 - 23:40 #15
Her er mit svar :-)

Ang. andres sider, er det rigtigt at du kan skrive din addresse i diverse fora osv. Undlad dog at blot indsætte addresser i disse fora, da det ikke er velset at man "spammer" folk med reklame for sin egen side. I stedet kunne du aktivt deltage i disse fora, og så slutte af med en "signatur", dvs. skriv f.eks.:

  Med venlig hilsen
  Mie
  www.sitecenter.dk/malerinden

Sådan en signatur kunne du også bruge i alle emails du måtte sende til venner/familie/bekendte, da det er med til at udbrede kendskabet til din virksomhed - alt hjælper lidt. Husk dog, at det er ulovligt at sende deciderede reklame emails uopfordret ("spam").

Endelig kunne du skrive til folk der har relaterede eller relevante hjemmesider, og foreslå en gensidig link-aftale (såkaldte "reciprocal links"), hvor en person linker til din side, og du linker tilbage til personens side. Dermed er der chance for, at enhver der besøger personens side, kan komme ind på din side (og vice versa).

Som innercitydk siger, kommer man højere op på Google's resultatliste jo flere folk henviser til ens side. Men da du bruger AdWords (og dermed allerede er i toppen), er dette nok af mindre relevans.
Avatar billede mo- Novice
20. januar 2006 - 07:19 #16
Hva' hulen - jeg har lige siddet og skrevet en masse - og så sendt det.
- Og nu er det væk.
forsøger igen senere.
Avatar billede mo- Novice
20. januar 2006 - 07:29 #17
Jeg er meget glad for de 2 sidste indlæg fra innercitydk og old-faithful - de var da ret oplysende.

innercitydk - hvordan kan du se koder på min hjemmeside? Det var dog imponerende.

old-faithful - lige inden du får pointsene - så vil jeg da lige høre vedr. fora. Dette er jo også et forum - så kan jeg fremover, når jeg har skrevet/spurgt herinde - som afslutning f.eks. skrive:

Med venlig hilsen
Mie
www.sitecenter.dk/malerinden ?

Med hensyn til AdWords - så er det af bitter nød - fordi jeg ikke figurerer ellers.

Jeg har købt et domæne og hotel, der bare hedder malerinden.com, og skal til at bygge en tilsvarende hjemmeside op. Jeg har programmet Stones Webwriter + et hæfte af Palle Bruselius, som jeg først lige skal læse i, før jeg går i gang.

Og så vil der helt sikkert også være spørgsmål, jeg får behov for at få svar på.

Er det så denne kategori, jeg skal spørge under? Eller hvilken?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. januar 2006 - 09:27 #18
Det kan man ganske let ved at loade siden i browseren, og trykke Vis i menulinien herunder vælger man så Vis Kilde :)

Simple as that.

Du må ikke skrive din adresse i din signatur herinde.. Det siger reglerne.

Hvis du føler jeg har bidraget med noget du kunne bruge kan du jo dele pointene mellem os :) Ellers held og lykke med det

Vh
Avatar billede mo- Novice
20. januar 2006 - 09:42 #19
innercitydk - du har da også bidraget, men da jeg har lovet old-faithful pointsene, får du kun de 25.
Håber det er ok med jer begge?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. januar 2006 - 11:01 #20
Det er ganske ok :) Håber jeg kastede lidt lys over det! Jeg læste at du har registreret et domæne og et hotel. Jeg vil anbefale at du ikke bruger flere krafter på at få din "gamle" side med i google.

Selvom det website jeg driver er med i adwords kan vi se på statistikkerne at det er meget få gange der bliver ledt brugere ind på vores site gennem disse. Den generelle bruger overser somregel den sektion af google (højre side). Vi får vel noget der ligner 49 kliks på søgninger, og en enkelt på ad words ud af 50 :)

Sørg for at dine metatags er fyldestgørende i samme øjeblik du uploader siden, så google ikke indekserer forkerte søgeord, beskrivelser osv.

Du kan læse lidt om meta tags her:

http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/meta/

Hvis du er ineresseret i at lære html kan du snuse lidt til det her:

http://www.html.dk/tutorials/html/

Vh Nicki
Avatar billede innercitydk Nybegynder
20. januar 2006 - 11:01 #21
ups svar :)
Avatar billede mo- Novice
20. januar 2006 - 11:40 #22
Mange tak, innercitydk. Nu har jeg noget at gå i gang med.
Og mange tak, old-faithful. Jeg vender helt sikkert tilbage.

De bedste hilsener
Mie
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. januar 2006 - 19:17 #23
Tak for points.

Jeg vil lige pointere at mange søgemaskiner (heriblandt Google) ignorer keyword-META tags. Google indekserer i stedet indholdet af siden (samt META-tags'ne: Description og Title). Det kan derfor betale sig at bruge en bred mængde (relevante) udtryk i sidens tekst. Hvis dit navn f.eks. kan staves på mange måder, kan det være en god idé at nævne de relevante stavemåder på din hjemmeside. Så kan man - hvis man f.eks. søger efter "portrætmaler" og "Mia" (og ikke Mie) alligevel finde din side.
Avatar billede mo- Novice
20. januar 2006 - 19:20 #24
Jamen - kan man så skjule disse "forkert" stavede ord?
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. januar 2006 - 19:29 #25
Tja, du kunne lave tekstfarven samme farve som baggrundsfarven. Du kunne også lave en separat HTML-side, som du bruger til at fange nogle af brugerne, eller skrive små mængder nøgleord f.eks. i bunden af nogle sider.

Under alle omstændigheder, så medtag kun de nøgleord som er relevante. Jeg kunne forestille mig at nogle søgemaskiner "straffer" folk, som har for mange rene nøgleordslister.

Det er derfor formentlig smartest, at skrive med et varieret sprogbrug, så du fanger alle mulige stavnings-varianter. Folk der søger efter portrætmaler, kunne således også tænkes at søge efter "portræt malerier", "portrætter", "maler", "familieportræt" osv.
Avatar billede mo- Novice
20. januar 2006 - 19:34 #26
Ok! Sikke en masse fiduser. Mange tak.  Den med samme farve som baggrundsfarven, lyder rigtig godt. Her vil jeg så skrive en tekst med relevante ord - og alternative stavninger). Det går jeg nu ind og kigger på.
Tusinde tak fra
Mie