Avatar billede totalpc Seniormester
19. januar 2006 - 18:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problem med lyd ved afspilning af dvd

Hejsa

Jeg har altid brugt min bærbare til at se dvd på tv'et med og så tager jeg lyder fra line out og smider i min forstærker. Virker upåklageligt. Nu har jeg så sat en stationær op som skal afspille mine dvd'er. Når jeg afspiller via Media Player på den stationære så er alt lyden fint UNDTAGEN deres stemmer. Det er så lavt at man næsten ik kan høre det. Prøver jeg at afspille på den bærbare er lyden fin. Jeg har downloaded VLC player til den stationære og afspillet DVD'en med den. Så er stemmerne så høje at man sagtens kan høre dem. Så umiddelbart vil jeg jo sige det er media player den er gal med.... kan nogle hjælpe ?

Hvis jeg afspiller en almindelig avi fil så er lyden rigtig høj. hvad dælen er der galt ?
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. januar 2006 - 18:21 #1
Har du prøvet evt. at kigge på dine equalizer-indstillinger?
Avatar billede zexpy Nybegynder
19. januar 2006 - 18:25 #2
det er ved nogle specielle codecs i wmp at det går helt galt, hvorfor hvordan og hvorledes har jeg ingen idé om.
Avatar billede hcma Novice
19. januar 2006 - 18:40 #3
havde selv lidt af samme problem (bare ingen lyd overhovedet)
downloadede dette hvorefter alt virkede i WMP9
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=339
Avatar billede totalpc Seniormester
19. januar 2006 - 21:17 #4
kanon hcma_catbody> Det var lige det der skulle til. Godt nok synes jeg stadig at jeg skal skrue en del op, men stemmerne er en hel del højere. Dejligt...

Smid et svar og zexpy du var jo også inde på det rigtige så du kan også smide et svar!
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2006 - 00:11 #5
svar
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2006 - 00:12 #6
synes du skal afinstallere VLC  (både min datter og jeg selv har haft problemer med den)
Avatar billede totalpc Seniormester
20. januar 2006 - 12:13 #7
VLC blev KUN installeret som en udelukkelsesmetode til at se om det var generelt eller kun media player der havde et problem.
Vi gir lige zexpy en chance for at smide et svar også.