Avatar billede mous Nybegynder
27. april 2001 - 08:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virus navne

Hejsa.

Jeg er i gang med et projekt om virus, faktisk skal det afleveres kl. 11:30 i dag !! Er der en der kan fortælle mig et sted på nettet hvor man kan finde en liste over hvad de forskellige vira hedder ?? Helst en komplet liste
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. april 2001 - 08:08 #1
Avatar billede mous Nybegynder
27. april 2001 - 08:10 #2
takker for hjælpen NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. april 2001 - 08:10 #3
Det var da så lidt :)
Avatar billede keysersoze Guru
27. april 2001 - 08:11 #4
der findes flere \"komplette\" lister rundt omkring - alligevel mangler der som regel næsten altid et par enkelte

http://www.pandasoftware.com/library/Alfabet.htm

http://www.mcafee.com/anti-virus/virus_glossary.asp?
Avatar billede minven Nybegynder
27. april 2001 - 08:13 #5
Prøv at se her:http://www.symantec.com/avcenter/index.html

På disse sider finder du alt hvad der er værd at vide om virus.

Der er en top-liste med dem mest farlig vira lige nu. Du finder også et komplet virus leksikon med udførlig beskrivelse af alle vira, og hvordan du fjerner dem fra dit system.

Disse sider er geniale, og det er lige det du skal bruge i forbindelse med sådan en opgave.

Avatar billede mous Nybegynder
27. april 2001 - 08:15 #6
Nu når vi er igang, kan I så ikke lave projektet for mig ??

* LOL
Avatar billede fcs Novice
27. april 2001 - 08:37 #7
Den liste af vira som anti-virus producenternes produkter bliver testet mod i de helt officielle og uafhængige test bliver kaldt en Wild-list.

Den består udelukkende af vira, som er opdaget \"in the wild\", dvs. som er opdaget florere på nettet, i e-mails, etc. En del antivirusproducenter har nemlig selv udviklet vira og deslige for at teste deres produkter og når de skriver hvormange vira deres produkt kan fjerne er disse kunstige vira (som ikke er \"in the wild\", men kun i deres test-facilitet) indregnet. Derved ser deres produkt bedre ud end det er i praksis. Derfor teste uafhængige testere næsten altid produkterne mod den nyeste \"in the wild\" liste. Du kan finde den sidste nye her: http://www.virusbtn.com/WildLists/