Avatar billede asgrone Nybegynder
19. januar 2006 - 13:47 Der er 3 kommentarer

delay i en for function

Hej
Findes der en delay funktion i flash, så jeg kan stoppe en for function i f.eks. 2 sekunder. Jeg tænker noget i stil med denne: http://processing.org/reference/delay_.html
Avatar billede _k Nybegynder
21. januar 2006 - 11:37 #1
Nope, Flashs API er ikke udviklet til at kunne stoppe eksekveringen midt i det hele.

Indtil AS 3.0 er en realitet og det måske bliver muligt, må du være lidt mere kreativ og anvende setInterval() - men du kan ikke bruge den synderligt intelligent inde midt i en for-løkke.
Avatar billede asgrone Nybegynder
21. januar 2006 - 12:42 #2
nå æv, jeg synes ellers det tit er en meget praktisk funtion i processing.
Avatar billede _k Nybegynder
21. januar 2006 - 12:59 #3
Ja, kan godt følge dig i at det ind imellem ville være rart. Men man må så også tænke på, at Flash jo i forvejen er udstyret med mange andre værktøjer til at opnå nogenlunde det samme - værktøjer som ikke findes i ret mange andre programmeringssprog.

Er der noget konkret du vil opnå? Så vender jeg den da gerne lige med dig.