Avatar billede morell Nybegynder
19. januar 2006 - 11:38 Der er 5 kommentarer

php/mysql design.

Hej.

Jeg kunne godt tænk mig at komme i gang med at bygge en dynamisk hjemmeside op baseret på php/mysql. Jeg har installeret en linux server, og php samt mysql fungere som det skal. Sidste gang jeg var i gang sad jeg i en simpel php editor og skrev koden manuelt. Jeg ved godt at dette er det bedste, sikreste og jeg lære mest. Men lige nu kunne jeg godt tænkte mig et program, hvor jeg nemt kan designe siderne og hurtigt lave ændringer. Jeg bruger phpmyadmin til at administrere min mysql database. Hvad skal jeg have fat i? Dreamweaver 8 eller måske indesign. Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne sidde og tegne siden som i indesign og indsætte php/mysql felter via en wizard eller ligenden.

Mvh Asbjørn.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
19. januar 2006 - 11:59 #1
design og php er ikke helt det samme

php er serverside sprog hvor du kan tilføje funktioner til din hjemmeside selve designet er normalt html og til det kan du bruge en hvilken som helst WYSIWYG editor hvis du ikke vil skrive hele koden i hånden
Avatar billede morell Nybegynder
19. januar 2006 - 12:34 #2
hvad er så det bedste WYSIWYG program? Det er nyt for mig, så det må gerne være nemt at gå i gang med. Men det skal stadigvæk kunne give et flot resultat?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
19. januar 2006 - 12:36 #3
dreamweaver syntes jeg er ok lavet og har nogle ret gode features, men der findes også flere gratis editore
Avatar billede morell Nybegynder
19. januar 2006 - 12:54 #4
Jeg syntes bare at dreamweaver afhænger for meget af tabeller når man bygge siderne op. Det skal være rigtigt godt til at lave layout.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
19. januar 2006 - 13:00 #5
jeg er ikke helt med på hvad du mener
før brugte jeg paintshop pro og imagesliceren til at skære grafikken ud og lave tabellerne og så bare brugte en editor til at rense koden op

men design kan laves på mange måder med mange teknikker, men hvis du leder efter en wysiwyg editor så laver de næsten alle sammen den samme kode som du så bare kan rydde op i bagefter