Avatar billede mikkelz Nybegynder
19. januar 2006 - 10:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

jeg har virus!!

hmm.. kort fortalt her jeg to computere, begge med virus.

Min bærbare har jeg forsøgt alt med, mange programmerosv. men alt slår fejl så jeg har lagt nyt windows ovenpå... Men jeg er MEGET interesseret i at fjerne begge windows og formatere harddisken.. jeg ved bare ikke hvordan i windows xp??

På min anden computer popper der en meddelelse op når jeg tænder og hver gang jeg lukker den genstarter den (opdaterer) den explorer og den popper op igen. jeg kan bruge computeren normalt men kan dog ikke fjerne den der pop up som fremkommer... ??

Håbert på lidt eksperthjælp
Avatar billede ponani Nybegynder
19. januar 2006 - 11:03 #1
Download et trial-prg. der hedder spybot - search and destroy.
Avatar billede nva Praktikant
19. januar 2006 - 11:05 #2
19. januar 2006 - 11:18 #3
Generelt Guide mht XP Instalation -> http://www.helgec.dk/xp-install.html
Husk 'detaljen' om ServicePack2 !!!
Avatar billede langbein Nybegynder
19. januar 2006 - 15:19 #4
Å fjerne Windows Xp oglage en ny installasjon er meget enkelt. Det eneste man behøver det er å sette pc til å boote fra CD med Xp installasjons cd i skuffen også velge at den skal fjerne de gamle partisjonene. Da installeres det hele på nytt og det hele kjører også ganske automatisk. Man må selvfølglig ha Win Xp installasjons CD.
Avatar billede mikkelz Nybegynder
19. januar 2006 - 17:44 #5
lækkert..  hvad er i øvrigt godt som et gratis program mod al denne her virus??
19. januar 2006 - 18:04 #6
1) Som beskrevet i http://www.helgec.dk/xp-install.html - M$ ServicePack2 på putter FØR FØR FØR nogen som helst internetforbindelse (stikket UD!)
Derefter fuld WindowsUpdate http://windowsupdate.microsoft.com/ - og install alle 'pakker' ... Skal nok være >40 stk. !!!

2) Diverse råd/programmer -> http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Safe Surfing...
19. januar 2006 - 18:04 #7
Gentager -> Husk 'detaljen' om ServicePack2 !!!
Avatar billede nva Praktikant
20. januar 2006 - 07:59 #8
Jeg bruger AVG - den gratis fra www.grisoft.com - plus SpywareGuard og Startupmonitor som kan findes under 'værktøjer' hos www.spywarefri.dk - Spybot er også god at køre jævnligt. Husk at opdatere så snart det er installeret.
Avatar billede mikkelz Nybegynder
23. januar 2006 - 12:28 #9
nice.. kan man ikke finde servicepack 2 på microsofts hjemmeside.. det er måske meget godt at have den inden jeg opretter forbindelse..
Avatar billede nva Praktikant
23. januar 2006 - 13:56 #10
30. januar 2006 - 18:06 #11
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede mikkelz Nybegynder
31. januar 2006 - 12:35 #12
jamen jeg har ikke fået fikset mine computere end nu.. men tak for hjkælpen.. kan kun give point til nva da han er den eneste der har svaret