Avatar billede the_svendsen Nybegynder
19. januar 2006 - 10:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke formatere

Hej
jeg har et problem med min bærbare pc.
det er blevet tid til at den skal formateres, men man kan ikke boote fra min cd. og hvis jeg prøver at starte cd'en fra windows, siger den at, det windows jeg vil installere er for gammelt, og ikke vil fortsætte med installationen.

mit nuværende windows er med sp 2, men kan ikke afinstallere det pga. mange fejl på min pc.
det windows jeg vil installere er uden servicepacks.

hva ska jeg gører??

ps. har tjekket boot rækkefølgen i biosen
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. januar 2006 - 10:27 #1
Kør en chkdsk på drevet med windows
Avatar billede casjachan Nybegynder
19. januar 2006 - 10:29 #2
Hvis der er diskettedrev i din pc, kan du oprette en startdiskette til windows for derefter at boote på den. Her kan du så slette den partition der indeholder din nuværende version af windows. Husk at startdisketten skal passe til den version af windows du har på din cd. Windows xp benytter 6 disketter til startdisketter.
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
19. januar 2006 - 10:38 #3
har ikkrdiskettedrev....
hvad er en chkdsk??
Avatar billede casjachan Nybegynder
19. januar 2006 - 11:09 #4
chkdsk er et program der genopretter systemfiler i windows
Avatar billede casjachan Nybegynder
19. januar 2006 - 11:10 #5
du kan se hvordan det bruges her: http://www.wintip.dk/xp/tools/chkdsk.htm
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
19. januar 2006 - 12:07 #6
kan stadig ikke formatere....
bliver jeg nød til at finde en version med servicepack 2 som standart...?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 12:29 #7
Med denne cd bliver dine problemer løst http://www.helgec.dk/bootcd.html
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 20:09 #8
Noget nyt ??
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
20. januar 2006 - 11:51 #9
jeg prøver lige i weekenden.. har ikke tid i dag...
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
20. januar 2006 - 11:53 #10
prøvede lidt i morges... den kommer med 3 valgmuligheder som jeg skal vælge... hvilken skal jeg vælge før det kommer til at virke?? har prøvet at skrive format c: og der siger den noget med en Bad command...
Avatar billede the_svendsen Nybegynder
22. januar 2006 - 16:57 #11
hey helgec... smid et svar ind.. virker..
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2006 - 16:58 #12
:o)