Avatar billede palle_andersen Nybegynder
27. april 2001 - 02:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mere hukommelse til Voodoo 4500 PCI grafikkort ?

Jeg har bemærket et 26-polet \"stik\" på mit
32MB grafikkort. Er det til ekstra hukommelse ? Evt. ekstra 32MB.
Hvad koster sådan en fætter ca. ?
Jeg har en 400 mHz pentium II, 128 MBram.
Vil det være bedre at få fx. ekstra 128 MBram
hertil, for at slippe for \"hakker\" i div. spil ?
Avatar billede tf-uno Nybegynder
27. april 2001 - 07:56 #1
jeg vil sige 128mb nok skulle kunne klare spillene men vil anbefale 256 mb... eller mere hvis det er...
Jeg kender snart ikke Voodoo 4500 så jeg kan sku ikke rigtigt svare på det med ekstra ram (men vil ikke lige  sådan tror at man kan smide ekstra ram i..!!)
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. april 2001 - 11:48 #2
Så vidt jeg ved er det ikke muligt at sætte xtra ram på grafikkortet. har du 128 i bundkortet, behøver du ikke 128 til.
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
27. april 2001 - 22:39 #3
Du kan ikke sætte flere ram på grafikkortet, men derimod kan du købe et nyt :-)
Jeg har selv lige købt et GeForce 2 MX 64Mb ram, som køre perfekt i alle spil (min com har 192 ram, hvilket også er nok).
Avatar billede toast Nybegynder
29. april 2001 - 14:40 #4
Det er 26-polet stik, kan bruges til en MPEG-2 dekoder opgradering. Hvilket næsten ikke køber idag, da langt de fleste har computere, som let kan køre DVD.

Lad være med og købe flere ram, da 128 er mere end nok.

Hvis du vil have flere FPS (frames per second), så skal du have en ny CPU. Duron f.eks.

Et GeForce MX er iøvrigt et godt supplement til mindre stærke CPU, såsom din 400 MHz, så den vil helt klart også tune din PC betydeligt. Dog ikke til og kunne kører de nyeste spil fuldt ud - - HALO, Black&White etc.

Toast
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
30. april 2001 - 10:00 #5
Jeg har en Duron 700MHz, med 192Mb ram og GeForce 2 MX 64Mb ram.

Den kører perfekt i Black & White :-)
Avatar billede palle_andersen Nybegynder
01. maj 2001 - 19:50 #6
Tak for forslagene - det ender nok med en ny CPU.
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
29. november 2001 - 17:07 #7
Takker for point :o)