Avatar billede m.jakel Nybegynder
18. januar 2006 - 22:09 Der er 11 kommentarer

program til hjemmeside

hvilket program kan anbefales til aldeles amatør hjemmeside opbygning??
skal være rimeligt nemt at gå til,da jeg ikke har den vilde html erfaring.men dog også kunne lave det så det ser lidt proff ud :-)
min hostmaster har et pgr,,meeen det kan ikke såå meget.
håber i kan hjælpe mig ;-)
Avatar billede fbhzone Nybegynder
18. januar 2006 - 22:15 #1
Dreamweaver eller frontpage.. men at lave et professionelt layout er jo stadig op til den der skal lave det - man skal vide hvad man vil have og så skal man finde ud af at stille tabeller/css eller hvad end man nu måtte bruge op til det.
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. januar 2006 - 22:24 #2
til de første 8-10 sider vil jeg anbefale notepad. Så du får lært lidt basal HTML. Derefter kan dreamweawer hjælpe til at lave siderne hurtigere. FrontPage? nej tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
18. januar 2006 - 22:45 #3
nu koster dreamweaver også 5000kr..

så frontpage til 800 kr er nok vejen frem for en amatør ? Endvidere er det også et rigtigt godt program - især til folk der ikke skriver det mindste i "hånden" det er 100% til drag and drop folk....

som m.jakel efterspørger..

Mvh
Avatar billede m.jakel Nybegynder
18. januar 2006 - 23:45 #4
well så må jeg prøve frontpage then. ;-) tror jeg
Avatar billede m.jakel Nybegynder
28. januar 2006 - 15:09 #5
hvor købe jeg frontpage?? kan man få det stand alone,,eller skal man have hele office pakken?? ;-)
Avatar billede fbhzone Nybegynder
28. januar 2006 - 15:59 #6
Avatar billede jokkejensen Novice
29. januar 2006 - 20:23 #7
men husk..

der er 60dages try på macromedia dreamweaver..

som jacoba siger, er det helt 100% meget bedre og måske også lettere at bruge, selv for professionelle, og folk der bare lige vil prøve..

60 dage er ret lang tid, nok tid til at man kan få en følelse om det er pengene værd.

/JJ
Avatar billede zagger Juniormester
20. august 2006 - 20:43 #8
Ved godt at godt at du spurgte efter et program til at lave hjemmesider. Men hvis du skulle få mod på at kigge lidt nærmere på html-kodning, kan www.html.dk anbefales. Det kan jo godt være rart lige at forstå grundprincippet i html når man skal til at lege med hjemmesider.  :)
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
03. maj 2007 - 03:29 #9
Jeg har prøvet programmet
  Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition.
Det er nok det mest omfattende og dog begyndervenlige gratis program på markedet. Det er dog en ret stor pakke, med et stort udvalg af faciliteter.

Desuden er der http://kompozer.net/
Avatar billede dstjulle Nybegynder
27. juni 2007 - 12:00 #10
jeg er lige startet på at lave hjemme sider her for 2 månder siden og jeg vil klart anbefale notepad. da det give en rigtig god indblik i hvad du gør og hvor det går galt og så koster det ikke noget
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
28. juni 2007 - 02:01 #11
Du skriver 'aldeles amatør'. Er det kun en angivelse af dit erfaringsniveau, eller er det fordi, hjemmesiden du vil lave kun er for 'sjov'?

Med mindre man vil lave en kommerciel hjemmeside, synes jeg det er meget forlangt at købe værktøj til 800 kr eller mere, når der findes så 'gode' gratis systemer som jeg nævnte 03/05-2007 03:29:20.

Vil man selv skrive HTML kan det være en hjælp med et syntaksbaseret system som f.eks.

Det her er vist en gammel tråd.
Intet fra m.jakel siden 28/01-2006 15:09:28.
Leder du stadig?
Fik du hjælp her?
Er der nogen du vil give point?