26. april 2001 - 23:54 Der er 83 kommentarer og
1 løsning

Hvad synes i om eksperten ?

Hvad synes i om eksperten.dk ?
26. april 2001 - 23:56 #1
KANDU.DK er bedere og mere seriøst....
Avatar billede matias Nybegynder
26. april 2001 - 23:57 #2
det er fedt...brugerdet rigtigt meget
Avatar billede senior54 Novice
26. april 2001 - 23:57 #3
Et fint sted, hvis man behandler det seriøst
Avatar billede stigc Nybegynder
26. april 2001 - 23:57 #4
få et liv!
Avatar billede stigc Nybegynder
26. april 2001 - 23:59 #5
lad dog være med at svare sådan en idiot
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:01 #6
WOW
27. april 2001 - 00:01 #7
Stigc> du er bare sur fordi jeg kritiserede din lorte computer butik.
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:02 #8
Lange navne styre!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 00:02 #9
Jeg syn\'s LIGE du sagde du ikke gad være her, ruderk....
Avatar billede senior54 Novice
27. april 2001 - 00:02 #10
Som jeg sagde - HVIS MAN BEHANDLER DET SERIØST
27. april 2001 - 00:02 #11
Stigc> du kan ikke komme herind og kalde mig idiot, hvis admin ser det blir\' du ekskluderet.
27. april 2001 - 00:03 #12
senior54> Dette forum har ikke behandlet mig seriøst.
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:03 #13
hey...insaneinthebrainyoungkilleryouyoung er IKKE tuderkongesomblevsmidtud
27. april 2001 - 00:04 #14
erikjacobsen> ville skabe en sidste debat.
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:04 #15
tuderkongesomblevsmidtud  = ruderkongesomblevsmidtud
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:05 #16
insaneinthebrainyoungkilleryouyoungkiller

manglede lige det sidste
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 00:09 #17
Jamen, du har ikke FATTET det med \"at man ikke bør anvende
points uhensigtsmæssigt\", ruderk.... Åbenbart ikke.

kandu.dk kunne lære noget af eksperten.dk omkring korrekt HTML.
Jeg kan ikke se alle sider, så det er lukket land for mig
Avatar billede stigc Nybegynder
27. april 2001 - 00:12 #18
hvilken butik?
27. april 2001 - 00:14 #19
Hvad er uhensigtsmæssigt ? kan du definere det som værende hensigtsmæssigt at have over 50000 point ? Hvad kan du feks bruge dem til ?
27. april 2001 - 00:14 #20
stigc> den lortebutik du prakkede en eller anden stakkel på, da han skulle købe ny pc for 5000.-
Avatar billede stigc Nybegynder
27. april 2001 - 00:17 #21
jeg fandt det noget når det billigste tilbud i hele Danmark, og sagde ikke noget med at jeg stod inde for kvaliteten. Kender overhoved ikke butikken, nævnte den bare for ham. Hvad er du så sur over, og havd skal det her spm. til for?
Avatar billede stigc Nybegynder
27. april 2001 - 00:18 #22
start skulle hvae lydt:

\"jeg fandt noget nær det billigste ...\"
Avatar billede matias Nybegynder
27. april 2001 - 00:18 #23
mon ikke hans mor snart kommer hjem, så hun kan trøste ham lidt......han er jo ked af det den lille stakel....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 00:18 #24
Jeg kan ikke bruge pointene til noget som helst. Men hvorfor skulle
det dog være uhensigtsmæssigt? Jeg stiller selv spørgsmål en gang i mellem,
og ellers svarer i hæderlig konkurrence med alle andre, der ved noget, eller
tror de gør :)

Hvad synes du problemet er ved at jeg har 55000+ point?
27. april 2001 - 00:18 #25
bemærk:

Stiller man jeres point op i en markedsøkonomisk situation, tilsvarer det at man tjener penge, men ikke kan bruge pengene som derfor mister sin reelle værdi. I trykker jo en mængde \"penge\" hver gang et nyt medlem melder sig ind. I står i en situation som ikke kan reddes vha eksklusion.
27. april 2001 - 00:23 #26
Selvfølgelig vil der blive en inflation - du (og tidligere jeg) kunne smide 500 points ud hvis vi ville, dette skaber en inflation i kombination med at mange tilmelder sig HVER gang de vil stille et spørgsmål - sker der ikke en real-rotation i pointene vil der automatisk opstå inflation da, pointene for mange af os er værdiløse i sig selv.

Men jeg har ikke skabt problemet det har de som styrer dette site. De har ikke formået at gøre point til mere end en topliste placering..

Erik> jeg synes altid du har været ok med de svar som jeg også har modtaget fra dig, du har fortjent dine point.
27. april 2001 - 00:26 #27
stigc> undskyld men du lagde ud med et personligt angreb ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 00:27 #28
Jamen, jeg KAN bruge 30000 point på at spørge hvordan man laver linieskift
i HTML (svar: <br>), men jeg gør det ikke, fordi det ville være at misbruge pointsystemet
(og fordi jeg kender svaret).

Opfører man sig som ansvarligt medlem af dette \"community\" stiller man fornuftige
spørgsmål til fornuftige point, f.eks. bør man aldrig stille et spørgsmål til mere end
60p - pointtallet kan jo ændres, og man får svar alligevel - det er jo det eksperten.dk
lægger op til.

Nej, det er UANSVARLIGE personer som dig, der laver inflation.
27. april 2001 - 00:29 #29
matias> Jeg er hermed blevet bekræftet i mit svar 26/04 2001 23:56:53...
27. april 2001 - 00:36 #30
Eric> Uansvarlig er et stort ord. Jeg kan meddele at jeg som regel IKKE gav point væk, men både du og jeg vil hellere \"tjene\" 200 point på en forklaring om CDONTS end 60 point på en forklaring af arrays.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 00:43 #31
Nej, nej, nej, jeg vil hellere tjene 5 point på et spørgsmål, hvor jeg kan
se, at jeg har løst et kompliceret problem, og har hjulpet spørgeren videre.
Og hellere det, end at tjene 500 kr. på en, der ikke ved hoved eller hale
om det her web-scripting, men som bare vil have noget, der virker.
(et par friske sager ... hehe)

Du HAR ikke forstået det: det handler IKKE om point, men om at stille
fornuftige spørgsmål, og lave fornuftige svar ... og så er der noget med point,
ja ja.

Point skal ikke være mere end \"for sjov\".

Uansvarlig er nu da et meget godt ord.
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:45 #32
hvordan er det i snakker små børn:)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 00:46 #33
Hvem kalder du børn, ewc2k ?
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:47 #34
HOLY SHIT.... JEG VIDSTE IKKE AT DET VAR DIN SIDE www.kandu.dk OKAY JEG SÅ DEN IKKE TIDLIGERE, MEN FLOTE ER DEN:)
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:47 #35
Aner det ikke...jeg er træt
27. april 2001 - 00:48 #36
eric> hvorfor går man så op i dem med liv og sjæl?
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:49 #37
Er det fordi det er en ekspert agtig ting i ikke kan lide den?
27. april 2001 - 00:50 #38
eric> hvad skal man så med point i det hele taget ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 00:50 #39
Så hold mund ewc2k.

Man går op i pointene, fordi rigtigt mange af os sagtens kan finde ud af
at håndtere dem ansvarligt (ups, der var den igen), og bliver irriterede
på idioter, der ikke kan. Og så går tiden med det, når det ingen gode
spørgsmål er :)
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:51 #40
BLAH BLAH... Jeg kan godt forstå dig ruderkongesomblevsmidtud ....jeg er også blevet smidt ud en del gange nu..og NEJ jeg gjorde INTET
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 00:52 #41
Man skal INGENTING med de point. Man kan bruge dem til at stille
spørgsmål med - er det snart forstået. Hvis du ikke kan lide
systemet, kan du da bare holde dig væk - som du allerede har
lovet at gøre. Bliver det til noget?
27. april 2001 - 00:52 #42
ewc2k> nej som erik siger er ideen god, men man ekskluderer brugere for \"misbrug\" af point, som i det store hele kun er til som et spil !! Man tillader sig endda at brokke sig over point-inflation...

27. april 2001 - 00:53 #43
eric> tåler man ikke kritik af et system ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 00:54 #44
Så har du ikke opført dig ansvarligt, ewc2k. Prøv det engang - du kommer
jo åbenbart tilbage alligevel...
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:54 #45
Jeg blev smidt ud på grund af et for langt navn..kun 39 characters:)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 00:55 #46
Jo jo, kritik af systemet, jo da. Men du misbrugte det. Punktum.
27. april 2001 - 00:55 #47
ewc2k> Jeg har været med i 1 år -og bliver smidt ud for at give point væk for en god sags tjeneste - så man kunne lade brugere med færre point få en chance.

Ja det er sgu retfærdighed. op i røven
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 00:56 #48
Jamen, ewc2k. Det var jo heller ikke ANSVARLIGT vel ????
27. april 2001 - 00:57 #49
Skyd turner - han gav 4 milliarder us$ væk (ikke det er at sammenligne) bare et eksempel.
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:57 #50
Der var ingen begrænsing på hvor langt ens nick måtte være...så MEGET ansvarligt
27. april 2001 - 00:58 #51
eric> comeon ansvar - det er uansvarligt at hedde et navn på 32 cifre...? damn det er godt du ikke får point for dine argumenter
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 00:58 #52
Jeg kender ikke problemstillingen med din \"en god sags tjeneste\" - men hvis
du ikke stillede et spørgsmål, som du ønskede svar på, så har du ikke
handlet ansvarligt. Er det ikke det, som vi diskuterer. Jeg kan jo ikke betale
med eksperten-point hvis jeg skal have min græsplæne slået. Ikke noget problem
for mig - men sådan er det. Spørgsml og svar - og passende point for svar. Sådan.
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 00:59 #53
Ser i..jeg skrev op til flere nicks, men alle var taget så skrev jeg apjsfkjaskldjlasdlkjlksdjlksajdlkasdjlksajdlkjlkds og det virkede så jeg slettede det igen og skrev et langt navn
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 01:00 #54
Nej, turner har rigtige penge. Disse point er ikke rigtige penge. Vel?

Ja, uansvarligt med 32 tegn, for det var bare for at genere os andre.
At noget er MULIGT gør det ikke fornuftigt. Der er noget at lære for
jer to...
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 01:02 #55
Stik mig 300 point og jeg smutter
27. april 2001 - 01:02 #56
Det hedder fri debat: så burde de sgu afskaffe den kategori som jeg lavede indlægget i.

Fri debat...ansvarligt - hvem skal bestemme ansvarligt ? Jeg har hjulpet masser af spørgere her, og blink en fejl, du er ude...tsktsk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 01:04 #57
Det er fri debat, men pointene skal behandles ansvarligt.
27. april 2001 - 01:05 #58
ideologien er den samme. Jeg hjælper og bliver \"skudt\"...

Man fastsætter regler for at disse skal overholdes, men man kan jo ikke skyde folk for en førstegangs forseelse...

eric> du taler jo kun godt for stedet fordi du er nummer 1 på listen, ingen grund til at tage denne argumentation personligt.
Avatar billede zhark Nybegynder
27. april 2001 - 01:07 #59
Noget tyder jo på du godt selv er klar over du gik over stregen og... jeg tror sku du har fortrudt, så hvad med at starte (ordentligt) på en frisk?
27. april 2001 - 01:09 #60
zhark> Jeg troede faktisk ikke man ville tage det ilde op. Men det blev politisk for eksperten efter en hed debat idag. så der røg jeg med.
Jeg starter på en frisk - men ikke her, næste gang kunne jeg blive smidt ud for noget simplere. Det sted her er ved at dræbe sig selv i regler.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 01:10 #61
Nej nej nej, giv mig nu ingen meninger, som jeg ikke har. Det er for sytten røde
roser da ikke fordi jeg tilfældigvis er nummer 1 at jeg taler \"godt for stedet\". Jeg
kan godt håndtere pointene, jeg kan svare på mange spørgsmål, og gør det, når
jeg kan hjælpe, og finder stor fornøjelse ved at hjælpe. Og jeg lærer også noget
nyt, såmænd. Og så er det da sjovt med de point - men heller ikke mere.

Det er bare synd for et godt forum, når det bliver misbrugt. Der er strengt taget
ikke brug for flere regler og restriktioner, hvis man ellers opførte sig fornuftigt.
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 01:10 #62
Jeg er ikke blevet 300point rigere:)
Avatar billede ewc2k Nybegynder
27. april 2001 - 01:10 #63
jeg tjecker ind igen i morgen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 01:11 #64
Du, ruderk..., hvad var historien egentlig? Hvad mener du med: Jeg hjælper og bliver \"skudt\"... ?
27. april 2001 - 01:12 #65
eric> du blir måske glad den dag de \"pludseligt\" ændrer reglerne og du ryge med af diverse årsager...

Overtrædelse af en ikke nedfældet regel...smides ud uden varsel... tsktsk

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 01:15 #66
Pjat med dig. Jeg har læst reglerne, og er supernemme at overholde. Man skal
bruge eksperten.dk til det, den er beregnet til. Du lapper heller ikke cykel
med en skærebrænder, vel?
27. april 2001 - 01:16 #67
fri debat ? hvad skal man så med den kategori
27. april 2001 - 01:17 #68
Jeg overholdt reglerne, men en politisk sag for eksperten, gjorde at et 3-4 dage gammelt indlæg sendte mig ud i kulden.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 01:19 #69
Jamen, altså, nu er jeg snart træt af dig? Var der point involveret i det
der fri debat \"spørgsmål\" - og hvad var det iøvrigt?
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 01:21 #70
ej : http://www.eksperten.dk/spm/68067 << Forklaring her...
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 01:22 #71
Kort fortalt: Han udlovede 1000 point til alle, der tilmeldte sig et eller andet system, i stil med SETI og Entropia.
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 01:22 #72
Altså... 1000 point til deling, that is. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 01:28 #73
Ja, ok, parazite, der kom lidt mere i det spørgsmål siden jeg så det sidst. Men det
er da helt og aldeles oplagt at:

\"Jeg havde såmænd bare udlovet at dele 1000 point(som jeg alligevel aldrig kunne
bruge fordi ingen her gider svare på 60 points ?) ud bland alle som tilmeldte sig
United Devices \"think\" projekt.\"

er en klar overtrædelse af reglerne. Det er da fuldstændig, umådeligt, uigenkaldeligt
og soleklart et misbrug af pointsystemet. Hvorfor kan du ikke se det, ruderk....?

Det svarer til at jeg skulle betale med eksperten-point for at få slået en græsplæne.
Og du bruger eksperten.dk, som hvis du lappede cykel med en skærebrænder - et
godt værktøj, men ikke lige til dette. Havde du i \"fri debat\" reklameret for det
gode formål, for 0 point, så havde det jo været ok.

Om du så skulle smides ud - det skal jeg da ikke lige kunne udtale mig om. Men
admin-erne lukker af og til en konto på opfordring, og så har brugeren da en
appelmulighed. Du deltog ikke i diskussionen, men send dem din mening på
info@eksperten.dk - hvis du da gider.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2001 - 01:33 #74
At 60 p spørgsmål går ubesvarede er - set fra min lænestol - tit et spørgsmål
om de er formulerede, så de lader sig besvare. Ja, det gælder jo uanset
pointtal. Giver spørgeren udtryk for at ville hjælpes videre, eller er det bare
et \"Netscape er noget lort, hvorfor?\"-spørgsmål.

Det kan jo også være vi bare ikke er gode nok eksperter, men \"os på toppen\" - dem
jeg kender - er inderligt ligeglade med de der point. Nå nej, vi synes vel de er
sjove - det er lidt andet...
Avatar billede gnaffe Nybegynder
27. april 2001 - 08:42 #75
Jeg synes at eksperten.dk er genial, men den er lidt svær at finde ud af i starten. Det er genialt at man kan stille spørgsmål til andre under de forskellige kategorier. Det er også smart med point systemet det gør at folk vil svare på ens spørgsmål.
Avatar billede krn Nybegynder
27. april 2001 - 09:30 #76
EKSPERTEN STYRER VERDEEEEEEEEENNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Kristian
http://www.krn-online.f2s.com!
Avatar billede a_s_k Nybegynder
27. april 2001 - 12:21 #77
Jeg syntes Eksperten.dk er rigtig god.
Inden jeg fandt den havde jeg altid brugt Itsvar.dk, men nu bruger jeg kun den her...
FANTASTISK!!!!!!
Avatar billede cyber_k Nybegynder
27. april 2001 - 12:57 #78
Eksperten.dk er et rigtigt godt forum.

Mht. al den her snak med point. Da jeg første gang stillede et spg satte jeg 60 point på spil for svaret på et spg. som jeg mente var vigtigt at jeg fik svaret på. Men senere hen er jeg blevet opmærksom på at jeg får mindst ligeså mange svar for 15 point.
Desuden synes jeg det er sjovt at kunne se hvor dygtige folk er. Der er jo en dejlig åbenhed omkring folks spg og svar.

Desuden følger jeg ofte med i spg. som jeg ofte ikke fatter en skid af, men synes det virker interresant, hvorefter jeg sætter mig ind i det pågældende emne.

En mand sagde engang:\" Hvis man kun læser det som man ved noget om og som interreserer en, så bliver man aldrig klogere \".
Manden er i dag verdens anden rigeste mand, og han hedder Bill Gates.......

Det var så min mening :o)
27. april 2001 - 14:55 #79
Vedr umådeholdent brug af point; Hvor stof fer at alle skulle ha\' uforholdsmæssigt mange point for at deltage - Ville det gøre det bedre hvis jeg havde skrevet:

Alle der vil svare får 5 point.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
27. april 2001 - 15:07 #80
Hvem ejer www.kandu.dk !

og hvordan funger det.
det ville være rat at få svar på det!
Avatar billede -onslow- Nybegynder
27. april 2001 - 15:10 #81
cyber k>> ja manden hedder Bill Gates. Og laver verdens dårligste styre system!
Men næsten alle spil er jo lavet til det!
27. april 2001 - 15:27 #82
Avatar billede -onslow- Nybegynder
27. april 2001 - 15:28 #83
ruderkongesomblevsmidtud>> hvad hedder du på kandu.dk?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. april 2001 - 15:30 #84