Avatar billede peterjuul Nybegynder
18. januar 2006 - 17:38 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Mere ram = ingen opstart af pc

Hej Eksperter.

Jeg har lige været ude og investere i 2 x 512 mb pc3200 ram ekstra. Når jeg sætter dem i computeren, kan den ikke starte. Den når der til hvor XP-logoet plejer at vises, men istedet for logoet, genstarter computeren. I forvejen har jeg 2x512 mb pc3200 ram på et Asus A8-N SLI bundkort. I BIOS kan jeg se at der et installeret 2gb ram. Hvis jeg tager de to nye ram ud, virker det fint igen. De to oprindelige sidder i de 2 blå ram-slot og de to nye har jeg så forsøgt at sætte i de to sorte.

HJÆLP!!!!
Avatar billede showsource Seniormester
18. januar 2006 - 17:47 #1
To farver på "ramholdere" betyder to forskelllige typer ram.
Og så kan du sikkert kun bruge den ene eller den anden type.
Avatar billede showsource Seniormester
18. januar 2006 - 17:48 #2
Men to farver er typisk DDR eller SD ram
Så hvordan du får de to nye ned, ?????

Virker det med kun de to nye på de gamles plads?
Avatar billede peterjuul Nybegynder
18. januar 2006 - 17:51 #3
Dvs at jeg skal skrotte de 2x512 mb gamle blokke og købe 2x1 gb hvis jeg vil have mere? Det er dog gevaldig upraktisk :-(
Avatar billede peterjuul Nybegynder
18. januar 2006 - 17:52 #4
Jeg har ikke prøvet med kun de to nye i. Der er ingen problemer med at få dem sat i. De passer fint og de ligner også de gamle mht stikket.
Avatar billede showsource Seniormester
18. januar 2006 - 17:55 #5
hmm, ja, det er bare fordi to forskellige farver "altid" er to forskellige ram-sokler
Avatar billede showsource Seniormester
18. januar 2006 - 17:55 #6
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede showsource Seniormester
18. januar 2006 - 17:55 #7
damn!
Avatar billede showsource Seniormester
18. januar 2006 - 18:02 #8
Vil tro at de problem ligger i at boardet understøtter
"ECC/ non-ECC" ram
Og at det netop er to forskellige typer du nu har fat i!
Altså, dem du har købt, skal være nogle andre
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. januar 2006 - 18:03 #9
Prøv dem af hver for sig, tag de 2 gamle ud, og prøv med de nye, det burde kunne lade sig gøre med alle 4 sokler til et dual bundkort, lyder mere som om, at blokkene ikke kan enes sammen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. januar 2006 - 18:05 #10
Har du prøvet F8 under opstart-fejlsikret, det kunne være windows, der er utilfreds med ændringen?
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. januar 2006 - 18:06 #11
showsource-> Sokler til dualram har også forskellig farve.
Avatar billede showsource Seniormester
18. januar 2006 - 18:10 #12
ok, laaaaaang tid siden jeg har rodet med nye boards :O(
Avatar billede peterjuul Nybegynder
18. januar 2006 - 18:55 #13
Jeg har lige hoppet på min cykel og været hos forhandleren igen. Jeg fik nogen af et andet mærke med hjem og nu virker det. De første jeg havde fået var et no-name. Nu har jeg gskill og det er bare dejligt. Jeg siger mange tak for hjælpen. Hvis i lægger et svar, så må i få point.

Til peet49>> Den kunne heller ikke starte i fejlsikret tilstand med det første sæt jeg fik med hjem.
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. januar 2006 - 20:50 #14
:)
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. januar 2006 - 20:51 #15
gskill er udmærket.
Avatar billede showsource Seniormester
18. januar 2006 - 21:12 #16
Jeg vil gerne ha' mig en ny comp!
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. januar 2006 - 09:07 #17
Takker for point.