26. april 2001 - 23:38 Der er 63 kommentarer

Kritik af eksperten.

Til JACOB FRIIS LARSEN.

Jeg må desværre rette en skarp kritik af måden hvorpå i hos eksperten håndterer medlems og ytrings etik.

Efter at være blevet ekskluderet på et særdeles tyndt grundlag, må jeg henvise til at man anvender en særdeles dårlig eksklusions politik i jeres fora.

Der henvises i tidligere indlæg på eksperten til, at der foregår en inflation i point, og at man ikke bør anvende points uhensigtsmæssigt. Problemet som jeg ser det er i denne context, at man ikke kan anvende disse optjente points til andet end en placering på jeres liste (top10) eller til at få svar på spørgsmål som man i reglen kan finde besvaret andetsteds.

Stiller man jeres point op i en markedsøkonomisk situation, tilsvarer det at man tjener penge, men ikke kan bruge pengene som derfor mister sin reelle værdi. I trykker jo en mængde \"penge\" hver gang et nyt medlem melder sig ind. I står i en situation som ikke kan reddes vha eksklusion.

I den givne situation, hvor i som med mig har ekskluderet medlemmer som stiller spørgsmål til 1000+ point, må dette anses for værende regulering ved brug af syndebukke. Man forsøger at statuere et eksempel, istedet for at tage ansvaret for sin egen inkompetence.

Jeg ønske ikke igen at anvende eksperten under disse diktatoriske metoder.

Med venlig hilsen

Lars

Avatar billede blood Nybegynder
26. april 2001 - 23:44 #1
Hej Hej vi ses måske IRL
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 00:01 #2
Kunne du måske smide et link til det sted, hvor dette \"åh så enormt urimelige\" skete?
27. april 2001 - 00:06 #3
Desværre det blev slettet sammen med mig...
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 00:07 #4
Aha... Kan du så forklare hvad der skete? Sådan uden at bruge slemme ord om admin osv.?
27. april 2001 - 00:12 #5
Jo:

Efter en debat i eftermiddags, som jeg desværre ikke deltog i er det øjensynligt blevet besluttet at man skal ekskludere medlemmer som anvender eksperten i en god sags tjeneste...

Jeg havde såmænd bare udlovet at dele 1000 point(som jeg alligevel aldrig kunne bruge fordi ingen her gider svare på 60 points ?) ud bland alle som tilmeldte sig United Devices \"think\" projekt.

Bare ærgeligt, nu går jeg til konkurrenten: www.kandu.dk
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
27. april 2001 - 00:16 #6
Ja, men så ,å du jo have det så godt, ude på de \"andetsteds\" - sider.

/jonas
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 00:17 #7
OK - min mening: Det er en lidt overilet reaktion at slette en bruger på grund af en regel, der blev vedtaget efter spørgsmålet blev oprettet, men der står nu engang i reglerne:
De point som man tildeles eller har optjent, skal anvendes med omtanke, således at alle fremover kan have tiltro til dette system.
Dermed menes, at point skal tildeles for svar ang. IT o.l. Jo, det er da et godt initiativ, der kan få folk til at tilmelde sig, men hvis eks. 5 tilmelder sig, så vil de hver få 200 point, hvorefter de stiger kraftigt i placeringerne. De har egentlig ikke vist viden om IT, men blot velvilje til at downloade et program. På denne måde undergraves pointsystemet, og med tiden bliver måske selv Top10-stillingen utroværdig.
Avatar billede zhark Nybegynder
27. april 2001 - 00:20 #8
Skal det (du) vurderes? Så burde du give et link!
Generelt synes jeg Admin er alt for langmodig.
Det må vist siges at være FATS, at mange synes Eksperten er interessanten.
Hvorfor dem der ikke synes det, prøver at destruere i stedet for bare at holde sig væk, det må være et spm du bør stille din psykiater!?
Avatar billede zhark Nybegynder
27. april 2001 - 00:27 #9
Angående at du ikke får svar for 30/60 point, så er det helt hen i vejret. Der er RIGTIG MANGE spm hvor det komme masser af svar og folk leder som gale for at hjælpe.
27. april 2001 - 00:32 #10
shark>Jeg kan ikke udtale mig om din situation, men jeg har flere gange haft problemer med at få svar på svære spørgsmål til 60 point.
Avatar billede zhark Nybegynder
27. april 2001 - 00:39 #11
Joh - det vil jeg naturligvis garne tro, men: Er spm svære så er det ABSOLUT også OK, men at se nogle få 200+ point for det rene fis - hvad mener du slev om det??
27. april 2001 - 00:42 #12
Du skal anskue det udfra spørgerens synspunkt, nogle ved mere end andre.

Men det er egentligt uvedkommende, jeg kan leve uden eksperten - men de kan ikke leve uden brugere som gider besvare andres spørgsmål.
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 00:43 #13
ruderkonge : Heldigvis er vi stadig nok, selv når du smutter.
27. april 2001 - 00:47 #14
parazite> Det er korrekt, men der er andre fisk i søen...
Avatar billede zhark Nybegynder
27. april 2001 - 00:48 #15
Jeg kan ikke følge dig! 90% vil meget gerne svare... hvis de kan, ofte gør de alligevel :)
Vi konkurerer og det er destuktiv at se nogle bare laver \"skæg og blå briller\".
Avatar billede zhark Nybegynder
27. april 2001 - 00:50 #16
Jeg kender ikke \"kandu\" men er det noget med spøg og skæmt??
27. april 2001 - 01:15 #17
det her er sgu BigNothing om igen...

Taberinternet.
27. april 2001 - 01:15 #18
Meninger til salg for point.
Avatar billede fcs Novice
27. april 2001 - 08:57 #19
Netop det at give point for at andre downloader noget software er imod ekspertens idegrundlag og ånd. Specielt når der er så stort et antal point på spil. Havde du nu sagt at der var 5 point  til dem der ville være med, så havde du gjort opmærksom på emnet og dem der virkelig var interessede havde meldt sig til alligevel. Jeg synes da at det er pisseirriterende at jeg knokler over en time for at hjælpe en stakkels fyr der har fået virus på sin maskine for 30 point, når du så kommer og giver flere hundrede point for at folk bare henter et program.

P.S.: Jeg har lavet dette indlæg som et svar. Det har jeg gjort, da du sikkert ikke har lyst til at bruge denne brugerprofil yderligere. Derfor må du gerne acceptere mit svar og så giver jeg pointene videre til Admin. Så er der ingen der bliver sure!
27. april 2001 - 15:03 #20
Se det kalder jeg et seriøst forum:

Man gider hos ekspertens administration ikke engang svare på mails tilsendt deres email adresse, ej heller ønsker disse at kommentere et indlæg som dette.

Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 15:05 #21
ruderkonge : Du skal se, du er nok ikke den eneste, der sender dem mails.
27. april 2001 - 15:07 #22
24 timer skriver de !
Avatar billede blood Nybegynder
27. april 2001 - 15:07 #23
ruderkongesomblevsmidtud >> De 2 admins der på eksperten har også andet at lave end at side at besvare mails og/eller spm der bliver oprettet

De har begge to atbejde ved siden af dette forum så derfor kan de ikke side 24*7 og besvare spørgsmål som bliver oprettet eller mails der bliver sendt

Men der kan gå op til 2 dage før du får svar
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 15:10 #24
\"Vi har en målsætning om at svare på alle henvendelser indenfor 24 timer.\"

På dansk: Vi vil så vidt muligt svare indenfor 24 timer, men gør vi ikke det, så slagt os ikke. Vi har i forvejen meget vi skal nå.
27. april 2001 - 15:13 #25
meld dig ind og gå igang.

Aner ikke hvem der ejer det, men de har et klart bedre regelsæt end de her fjolser.

Gå for en sikkerhedsskyld altid ud fra, at alt på kandu.dk er copyrightet, med mindre vi har meddelt noget andet. Du kan derfor kun bruge vores materiale, hvis det fremgår af teksten på selve siden, eller hvis du har vores skriftlige tilladelse

Selv om vi så vidt mulig prøver på at være meget omhyggelige med de informationer vi har liggende hos kandu.dk, kan vi ikke altid 100% garantere deres nøjagtighed. Så hvis du bruger vores materiale, er det på egen risiko. Lad derfor vær med at kontakte os, hvis der skulle opstå et problem, da vi ikke påtager os nogen form for ansvarlighed for fejl eller mangler hos kandu.dk.

Hvis du har i sinde at skrive eller sende noget, som du ikke ønsker hele verden skal vide, så lad være med at gøre det på kandu.dk. Grunden til dette er, at alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os. Ja du læste rigtigt, vi kan reproducere det, afsløre, transmittere det, udgive det, sende det til et andet sted, vi kan endda sende det til din mor ( når vi altså har fundet hendes adresse). Ikke nok med det, vi kan bruge enhver ide, koncept, knowhows eller teknologi der måtte komme fra dig på hvilken som helst måde vi ønsker, og det er inklusiv udvikling, fabrikation, markedsføring af produkter eller andre ting. Der er dog en undtagelse til denne regel: Vi lover, ikke at afsløre nogle personlige informationer som du har giver os i al fortrolighed (ved at tilmelde dig som superbruger eller lignende). Dine personlige informationer er dine, de vil hverken blive afsløret eller solgt.

Billeder eller steder vist hos kandu.dk er enten vores eller en andens ejendom, som vi har fået tilladelse til at bruge. Lige meget hvad, er det i hvert fald ikke din ejendom. Du kan derfor ikke bruge det, medmindre vi har givet skriftlig tilladelse på siden eller et andet sted på kandu.dk. Så vær forsigtig, uautoriseret brug kan bryde mange forskellige væmmelige love. Vær derfor smart og hold det du downloader for dig selv.

Du vil sikkert bemærke, at vi har linket kandu.dk til en masse andres websteder, det er jo godt nok, men det betyder ikke, at vi har checket alle disse sider igennem for at se, hvad der er på hver enkel. Så lad være med at bebrejde os, hvis du går ind på en side der omhandler noget der fornærmer dig eller dine husdyr. Så husk når du hopper til en af de andre websteder er det på eget ansvar.

Det bringer os til, hvad der er tilladt på kandu.dk. Selvom at vi fra tid til anden går vi ind på grupperne, og kigger på alle sendte indlæg i vores emner, påtager vi os intet ansvar eller erstatningspligtighed for indholdet på disse sider. Vi påtager os heller intet ansvar eller erstatningspligtighed for nogen, ærekrænkelse, fejltagelse, fornærmelse, bagtalelse, forsømmelse, løgne, obskønitet, pornografi eller blasfemi der muligvis må medfølge når du besøger disse steder hos kandu.dk. Og lad være med at være dum ved at sende eller transmittere/overføre noget forfærdeligt, truende, ærekrænende, modbydeligt, skandaløst, ophidsende, pornografisk, væmmeligt, ondt, blasfemisk materiale, der på nogen måde kan komme i konflikt med lovgivningen, da dette kunne resultere i en civil retssag. Eller sende noget andet materiale der på nogen måde overtræder loven, for selvom at vi respekterer dit privatliv, har vi desværre intet valg end at fuldt ud samarbejde med hvilken som helst lovmyndighed eller domstol der vil vide hvem der har lagt modbydeligt stof hos kandu.dk.

Det er tilladt for os at ændre kandu.dk eller hvad som helst på siderne præcis når vi ønsker det. Det er fordi det er vores sider og vi har programmørerne der kan gøre det, så hvis vi vælger at ændre noget, er du også bundet til at følge disse ændringer, når du besøger kandu.dk.

Hvis du syntes at alt dette lyder meget ondt og udiplomatisk, så skulle du have set det vores advokater skrev allerførst, vi var nødt til at minde dem om at menneskeligt tortur og offering ikke var tilladt i Danmark, er du sindssyg de blev skuffet.

Vi eller andre der har hjulpet os med at designe, producere eller levere kandu.dk er på ingen måde ansvarlig for nogen skade der må være opstået ved brugen at dette.

27. april 2001 - 15:15 #26
parazite> hvorfor så skrive det idet hele taget ? Jeg er da ligeglad men intentioner. Typisk it-branchen. Tomme løfter.
Avatar billede egede Nybegynder
27. april 2001 - 15:15 #27
zhark ->

http://www.eksperten.dk/spm/35158

man kan altså godt udlove 100+ points for mere avancerede spørgsmål uden at overdrive.
27. april 2001 - 15:15 #28
...og jeg har fattet at de ikke lover det.
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 15:16 #29
Jamen så skrid dog for helvede derover, hvis de er så meget bedre!
Avatar billede egede Nybegynder
27. april 2001 - 15:16 #30
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 15:17 #31
Fordi folk på den måde har en ca. fornemmelse for hvornår de formentlig får svar.
27. april 2001 - 15:23 #32
zhark> men hvem sætter grænsen, og hvor går den ?

Jeg er da personligt ansvarlig for alt jeg publicerer her. Så hvorfor overdrive så kraftig, faktisk burde jeg som kontramandat anlægge et civilt søgsmål for den pågældende ekskludering, alene for at danne præcedens, da de skrevne regler ikke danner grundlag for ekskludering på basis af det pågældende spørgsmål.

Jeg har trods alt været positivt deltagende i aktiviteterne her på sitet, og ligeledes overholdt alle regler for god etik.

Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 15:25 #33
*suk* Troede ellers ej havde formået at forklare dig det i dit andet spørgsmål, men nej. Lidt sært at du bruger så mange fine ord, når du er så tungnem. Smut over på kandu.dk og leg der.
27. april 2001 - 15:26 #34
parazite> intelligent svar
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 15:28 #35
Ja, skal jo kæmpe for at komme ned på dit niveau.
27. april 2001 - 15:30 #36
Parazite> jeg er da møgsur over at have støttet og hjulpet herpå sitet i 1 år, hvorefter jeg bliver smidt ud for noget så banalt.
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 15:32 #37
Ifølge reglerne skal man forvalte sine point på en måde, der ikke ødelægger pointsystemet. Det har du ikke gjort, hvorfor du bliver slettet. Andre brugere slettes også når de overtræder reglerne.
27. april 2001 - 15:36 #38
parazite> Hvad synes du om at blive ekskluderet for at tiltale mig som du har gjort ovenfor ?
27. april 2001 - 15:38 #39
Blood> men at smide mig ud skete på 0,5. Er det ikke lidt paradoksalt ?
27. april 2001 - 15:38 #40
Man kunne jo evt give folk bøder, istedet for at henrette dem !!!
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 15:38 #41
Hvordan kan du sammenligne det, at kalde en person for tungnem med en direkte overtrædelse af reglerne?
27. april 2001 - 15:47 #42
parazite> henviser til:

Alle brugere skal forsøge at svare med så konkret og brugbart et svar som overhovedet muligt. Useriøse svar eller kommentarer er \"støj\" for os alle, og ikke mindst til gene for den person, som til tider under tidspres, har brug for hjælp.

--- et spørgsmål om tolkning
27. april 2001 - 15:49 #43
Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 15:52 #44
Hvad med den? Den ligger i Fri Debat, og der er IKKE udlovet point. Derfor går den fint.
Hvordan får du \"personlige fornærmelser\" fortolket ind i den regel?
27. april 2001 - 15:59 #45
parazite> bemærk spørgsmålet! det er klart henvendt til en person, og dit personlige angreb mod mig må anses for støj i den context som gør sig gældende.

Avatar billede parazite Nybegynder
27. april 2001 - 16:03 #46
I lige præcis dette tilfælde tror jeg det er svært at presse NOGET som helst ind under støj. Derudover, så er hele dit spørgsmål jo støj for andre eksperter, da det burde have været klaret via mail!
27. april 2001 - 16:15 #47
parazite> har forsøgt email - ingen svarer.

Desuden er denne del beregnet til at komme med forslag og kritik. Endvidere har du da deltaget livligt i debatten til nu.
27. april 2001 - 16:19 #48
sidste gang man så en lignende diskussion, var da admin_anders smed en ud med et angiveligt alt for langt navn, det skyldtes i høj grad admins egen magel på evner til at bruge en simpel \"left\" kode til at vise eks: 20 karakterer...

Men det ses jo også tydligt i metoderne som anvedes af admins, at de ikke formår at føre en proffessionel linie...mange af os vælger derfor også at bruge msdn til mere seriøse spørgsmål. ISÆR de arbejdsrelaterede.
Avatar billede fcs Novice
27. april 2001 - 17:09 #49
Kort sagt: Kan du ikke lide lugten i bageriet, så smut!!!!!

Jeg synes personligt at her er fedt og derfor har jeg været her i over 2 år! Hvis du ikke kan lide det, så smut dog over til kandu eller et andet sted og lad os andre være i fred. Internettet er et frit sted og du skal da være hjerteligt velkommon til at vælge de steder du gerne vil være. Jeg vil gerne være her, du vil geren være et andet sted....... Skal vi ikke bare gøre det så?
27. april 2001 - 17:11 #50
fcs> useriøs argumentation.
27. april 2001 - 17:17 #51
åhhh nej det var jo dig med den åndsvage virus kode argumentation... endda sådan at tdaugaard mente dine argumenter ikke holdt.

Hvorfor er det altid de samme autoritetstro medlemmer som argumentere i den ovenfor givne stil.
27. april 2001 - 17:17 #52
og desuden... dette er mit bageri så gør som du selv foreslår.
Avatar billede fcs Novice
27. april 2001 - 17:27 #53
ruderkonge>> Hvorfor er min argumentation useriøs?

hvilken viruskode argumentation??

Hvordan kan dette være dit bageri??
27. april 2001 - 18:17 #54
Fcs> Jeg ville da også gerne være her, men hvis man bliver smidt ud for at kikke den \"forkerte\" vej een gang uden forudgående advarsel, synes jeg ikke jeg vil risikere dette igen, derfor - og kun derfor vil jeg skifte til andet forum-site.
27. april 2001 - 18:18 #55
vedr mit bageri, så mener jeg at jeg ikke forstår du gider spille med på dette spørgsmål når du ikke kan lide lugten af det .
27. april 2001 - 18:23 #56
fcs> ville du synes det var fedt at blive ekskluderet, feks fordi du har deltaget i dette spørgsmål ? Jeg var sgu også medlem i RIGTIGT lang tid, men hov -ligepludselig uden varsel >>>>spark>>>> farvel og tak... Så pas nu på hvad i ytrer jer om/deltager i, kære brugere, hos BigSperten kan man ikke føle sig sikker...
Avatar billede blood Nybegynder
27. april 2001 - 18:32 #57
ruderkongesomblevsmidtud >>

Hvorfor skulde adminsne give advarsler?

1. Eksperten skriver på deres info side \"Det er Ekspertens frie rettighed til enhver tid at udelukke, herunder slette, eventuelle brugere\"

2. Ekspertens regler brydes groft 1-2 gange om dagen skulde de så gå rundt og give advarsler til alle?
27. april 2001 - 18:37 #58
Ja, advarsler og slet spørgsmålene, fratag pointene, pointbøder, der er mange muligheder for sanktioner imod brugere som træder over stregen- man vil godt tjene lidt og være populær, men tage vare på brugernes adfærd har tydeligvis ingen interesse, man henretter dem bare nådesløst.... der er også inflation i ekskludering
Avatar billede blood Nybegynder
27. april 2001 - 18:43 #59
ruderkongesomblevsmidtud >>Nu ved jeg ikke hvad du gjor i det spm så det vil jeg godt have avide!

Hvad gjor du?
27. april 2001 - 19:08 #60
Udlovede en del point til deling såfremt man deltog i et velgørende projekt
Avatar billede fcs Novice
27. april 2001 - 20:35 #61
Jo, jeg ville da blive bitter, men jeg ville heller aldrig smide point ud til højre og venstre på den måde som du gjorde, da det strider imod ekspertens regler. Admins har ikke meget tid og derfor har de ikke tid til at uddele advarsler, slette spørgsmål, fratage point og uddele bøder. Det har jeg fuld forståelse for og derfor er deres eneste (og i nogle tilfælde, som f.eks. dit) brutale våben. Sådan er det bare.... Jeg har dog ofte set en bruger blive oprettet igen af Admins hvis denne har klaget sin nød og gjort klart overfor dem via mails at der var tale om en fejltagelse og at det aldrig vil ske igen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. april 2001 - 11:32 #62
Hvilket spørgsmål fik dig smidt ud?

Jeg har ikke lige læst alt dette igennem.... kun noget af det
Avatar billede parazite Nybegynder
28. april 2001 - 15:40 #63
Kort fortalt : Manden oprettede et spørgsmål hvor han udlovede 1000 point til deling blandt de brugere, der tilmeldte sig et eller andet projekt.

ruderkonge : Admins er ikke kun admins på dette site, men også programmørerne bag det! Tjek lige Eksperten > Forslag og se hvor mange gode ideer brugerne jævnligt kommer med. Tror du selv de har tid til at \"uddele bøder\" og \"give advarsler\"? Jeg vil 10 gange hellere have at folk som dig slettes, og vi andre så får en ny funktion.