Avatar billede baxx65 Nybegynder
18. januar 2006 - 13:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fax via Outlook/Exchange Server

Jeg har et ERP-system som skulle være i stand til at faxe ordredokumenter direkte til kunder/leverandører.

Systemet kræver at der er installeret Outlook og Exchange server, samt et faxklient der er MAPI kompatibel.

Jeg har prøvet mig lidt frem, og jeg får ganske rigtigt genereret en "fax-mail" fra ERP-systemet.

Mailadressen udfylder ERP-systemet med f.eks: [Fax:Kunde@33224455] - hvilket min exchangeserver naturligvis returnerer til mig med - ukendt mailadresse.

Mit spørgsmål er nu: Hvad skal der til for at jeg kan få min fax afsendt ?

Hardware ?
Software ?

Og gerne - hvor jeg kan finde det nødvendige.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
18. januar 2006 - 16:36 #1
Der findes et program der hedder "Faxination". Det skal installeres på din Exchange server og giver dig mulig hed for at faxe fra Outlook. Jeg har ikke fundet noget på det, men en google søgning kan sikkert hjælpe dig.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
18. januar 2006 - 16:38 #2
http://www.datalinktele.com de laver faxination løsninger og har noget mere materiale om både SW og HW