Avatar billede para7 Nybegynder
18. januar 2006 - 12:45 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Google finder gemte oplysninger

Jeg har et site, hvor der bag login med session ligger links til em mappe med nyhedsbreve.
Hvordan mon gogle kan finde noget her, når der kun linkes fra loginsider?
Hvordan kan jeg beskytte bedre?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. januar 2006 - 12:51 #1
Avatar billede polle007 Nybegynder
18. januar 2006 - 12:54 #2
Et bud kunne være, at der ligger nogle links til disse på andre sider, som ikke er beskyttet (ikke nødvendigvis på dit site).

Du kan beskytte filerne, så de kun kan downloades hvis man er logget ind. Et eksempel på script til at uploade filer til brugeren: http://netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=248&tech_id=1

fidusen er, at brugeren ikke har adgang til filerne direkte
Avatar billede para7 Nybegynder
18. januar 2006 - 15:05 #3
Tak til jer. Jeg vil først prøve en løsning med at zippe filerne til download i stedet.
Avatar billede para7 Nybegynder
18. januar 2006 - 15:06 #4
Send også lige et svar for point polle007.
Avatar billede para7 Nybegynder
18. januar 2006 - 18:50 #5
PS: Der er kun eet af tyve pdf dokumenter i samme mappe, der bliver fundet af google. Nogen kan have linket fra deres webside til det. Men er der mon en option i pdf, der kan sættes til at forhindre indexering?
Avatar billede saudoo Nybegynder
18. januar 2006 - 21:19 #6
Du kan også bede søgemaskiner om ikke at indexere dine sider.

http://www.robotstxt.org/wc/exclusion-admin.html
Avatar billede eculeus Nybegynder
19. januar 2006 - 00:43 #7
Ja, robots.txt er yderst effektivt og nemt lige at skrue sammen
Avatar billede para7 Nybegynder
19. januar 2006 - 09:09 #8
Jotak, robots.txt er kan nok stoppe nogle søgemaskiner, men som bufferzone skriver i sin artikel, så er robots.txt filer guf for hackere. Jeg må nok søge på noget om de pdf filinstillinger.
Avatar billede saudoo Nybegynder
20. januar 2006 - 09:31 #9
Jamen så kan du jo gøres som polle007..

Så er de i hvert fald beskyttet. Det er helt sikkert. :)
Avatar billede para7 Nybegynder
20. januar 2006 - 15:43 #10
Tak, men det ser da ud til at være omstændigt. Med mindre man kan kalde scriptet på en side og ikke for hver enkelt link, hvis man har mere end blot et par stykker?