Avatar billede dugi Nybegynder
17. januar 2006 - 21:16 Der er 3 kommentarer

Forstår det ikke - hvorfor vil Apache ikke udføre mod_rewrite?

Hejsa Eksperter,

Nu har jeg, den seneste tid søgt nettet tyndt, for guides til hvordan man bruger mod_rewrite. Jeg har forstået metoderne det bruges på, men problemet er at få Apache til at udføre dem.

Det skal lige siges, at det er første gang jeg "leger" med Apache udover at få den til at læse php filer. Så jeg ved ikke alt om Apache.

Men jeg er nået så langt så:

- LoadModule har fået fjernet "#"
- AllowOverride er sat til "all"
- phpinfo() viser at Apache module bliver loaded, samt at mod_rewrite bliver loaded også.

Jeg har i min rodbibliotek (http://localhost/) smidt min .htaccess fil, som indeholder følgende kode:

RewriteEngine on
RewriteRule ^hej(/)? Weblog/index.php

Uden held - intet virker.
Jeg har prøvet snart alt nu, spurgt folk som allerede har fået det til at virke og ingen kan forstå, hvorfor det ikke virker.

Håber virkelig der er nogle, som kan komme med nogle løsninger, eller idéer til hvordan jeg får det til at virke.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Morten Rugaard
Avatar billede showsource Seniormester
17. januar 2006 - 23:33 #1
Fordi pr. derfault tillades ingen brug af .htacees i noget dir.
Du kan evt. ændre
AllowOverride None
til
AllowOverride All

i den directoryblok som er defineret for htdocs

Om din rewrite rule er gangbar, skal jeg ikke kunne sige!
Avatar billede dugi Nybegynder
17. januar 2006 - 23:38 #2
Som skrevet har jeg allerede ændret den til All :)
Avatar billede alleykat Nybegynder
18. januar 2006 - 01:05 #3
I min lokale pastebin ser det sådan ud:
--- .htaccess ---
DirectoryIndex pastebin.php

Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
RewriteBase /pb/
RewriteRule ^([0-9]+)$ pastebin.php?show=$1
--- .htaccess slut ---
- bare som eksempel, så prøv at tilføje "Options +FollowSymlinks" i din...