Avatar billede koep Nybegynder
09. november 1999 - 17:00 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Modem lægger ikke på

Jeg har et problem med mit skod interne modem, 50% af de gange den skal lægge på gør den det ikke men min comp tror den har lagt på!!!
Jeg bliver derfor nød til at genstarte min comp for at resette modemet!!
Virkelig irreterende.
Er der nogen der har en løsning på dette problem?
Eller er der måske nogen der har en kommando til at få det til at lægge på eller resette toltalt.

Grunden til at jeg kun giver 25 points er at jeg ikke har flere!
Avatar billede jonasj Nybegynder
09. november 1999 - 17:29 #1
Hvad er det for et modem?
Prøv at opdatere til nyeste driver version...
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 1999 - 17:43 #2
Jeg kan ikke huske navnet, men driveren er opdateret
Avatar billede jonasj Nybegynder
09. november 1999 - 19:19 #3
Jeg tror at jeg kan huske at jeg en gang har haft et tilsvarende problem da jeg brugte Windows (95)'s standard driver fordi jeg ikke gad finde den rigtige... Men du er altså helt sikker på at bruger den korrekte driver...?
Avatar billede ronni Nybegynder
09. november 1999 - 19:24 #4
Har du sat dit modem op til at lukke forbindelsen efter x sekunder, hvis der ingen aktivitet er? Det kunne du evt. prøve...
Avatar billede erikj Nybegynder
09. november 1999 - 21:55 #5
Jeg har ikke en færdig, forkromet løsning .. men jeg kan fortælle dig, hvordan du manuelt kan få dit modem til at lægge på.

Gå ud i en dos-prompt og skriv følgende:

echo ATH0 > COM1

... hvis altså dit modem sidder på COM1. Du skifter det selvfølgelig bare ud med den com-port, hvor dit modem nu en gang sidder.

- Erik
Avatar billede koep Nybegynder
10. november 1999 - 09:10 #6
Nu skal den jo lige gøre det igen før jeg kan finde ud af om erikj har givet korrekt svar så jeg printer siden ud, og ser hvad der sker.
Avatar billede koep Nybegynder
10. november 1999 - 16:22 #7
Ronni hvis jeg gør det lukker den nogen gange unødvendigt også.
Og når jeg har været på i en time går den ned til halv pris, hvis den så lukker ned og jeg skal til at lukke op igen, mister jeg rabatten. Derfor kan jeg ikke bruge dit forslag til noget.

Men ellers mange tak