Avatar billede allanjonas Nybegynder
17. januar 2006 - 10:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Importere distributionsliste

Hej Eksperter,

En god ven har lavet en distributionsliste i Outlook - den indeholder 115 mailadresser med tilhørende navn.
Han mailer denne liste, som jeg modtager som en msg. fil.

Jeg vil gerne have denne distributionsliste ind i mit eget Outlook adresskartotek.
Men hvordan får jeg det???

Har prøvet at importere, men går død i "langhårede" valg mellem en masse filtyper jeg intet kender til.
Foreløb genkender Outlook ikke den msg. fil jeg ønsker at importere!

Hvorfor skal det være så svært med adressekartoteket i Windows programmer ....

Hilsen
Avatar billede mile Juniormester
18. januar 2006 - 12:24 #1
Kopier de 115 adresser fra mailen med en CTRL+C. Gå i adressekartoteket, vælg ny distributionsliste. Giv den et navn - under Vælg medlemmer, da i stedet for at vælge nogen, indsætter du de 115 adresser med en CTRL+V i feltet til højre.
Avatar billede allanjonas Nybegynder
18. januar 2006 - 13:31 #2
Hej mile,

De 115 adresser liggger i en distributionsliste som en msg. fil.
Når jeg åbner listen kan jeg ikke kopiere registreringerne, der består af navn og e-mail adresse.
Jeg kan markere registreringerne, men ikke kopiere dem (Kopier er nedtonet!?

Allan
Avatar billede mile Juniormester
18. januar 2006 - 13:59 #3
Kan du prøve at gå i menuen rediger og vælge rediger meddelse ? Derefter se om du kan kopiere ?
Avatar billede allanjonas Nybegynder
18. januar 2006 - 17:04 #4
Hej mile,

Distributionslisten er jo en samling navne med dertil hørende email adreser, der er samlet i en msg. fil.
Jeg kan sagtens åbne msg. filen og se alle de registrerede navne og emailadresser, fuldstændig som hvis jeg åbner en distributionsliste jeg selv har oprettet i mit eget adressekartotek.
Men jeg kan ikke finde ud af at importere denne distributionsliste ind i mit eget adressekartotek??!!
Avatar billede mile Juniormester
19. januar 2006 - 08:35 #5
Du kan ikke importere den. Du er nødt til at lave en ny selv, og copy/paste adresser ind i dén. Sorry.
Avatar billede mile Juniormester
19. januar 2006 - 08:38 #6
Hvis din ven har sin distliste liggende i mappen kontaktpersoner, så få ham til at:

Opret ny mail
gå i meddelelsesfeltet
Indsæt - emne
Find kontaktpersonmappen
Indsæt distlisten

Når du får den:

Åbn mail
Åbn den vedhæftede fil
Gem og luk
Avatar billede allanjonas Nybegynder
19. januar 2006 - 13:39 #7
Hej mile,

Næ, det er ikke rigtig løsningen.
Jeg kan godt åbne den vedhæftede fil + gem og luk.
Men distributionslisten jo stadig ikke kommet ind i mine kontaktpersoner:(

Allan
Avatar billede Luh Nybegynder
20. juli 2010 - 15:19 #8
Du skal bare trække den fra mailen over i kontaktpersoner