Avatar billede alvion Nybegynder
26. april 2001 - 20:10 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

\"Liquify\" algoritmer

Photoshop 6 har en funktion, der hedder \"Liquify\" med hvilken man kan \"tvære\" i sit billede som om det var våd maling og man brugte en svamp.

Er der nogen der kender de algoritmer, der bruges til denne slags billedbehandling?

Jeg skal lave et program (allerhelst som en Xtra til Director) der kan dette. Er der nogen, som har arbejdet med sådan noget før?

Det skal laves til Win32. Men det ændrer jo ikke det store ved algoritmerne
Avatar billede soepro Nybegynder
27. april 2001 - 08:24 #1
Har du prøvet at søge på f.eks. alta-vista, download.com eller software.com - jeg synes at have fundet en samling af den slags algoritmer et af de tre steder, bl.a. til at simulere at billedet lå under vand med dråber af vand der dryppede ned på det.
Avatar billede alvion Nybegynder
27. april 2001 - 10:11 #2
Kan du huske hvad du søgte på?
Avatar billede thomasj Nybegynder
03. maj 2001 - 16:32 #3
Avatar billede alvion Nybegynder
04. maj 2001 - 13:47 #4
Ja det er faktisk noget i den retning jeg søger.
Avatar billede alvion Nybegynder
17. maj 2001 - 09:10 #5
thomasj -> Smid et svar, så får du nogle af pointene
Avatar billede thomasj Nybegynder
17. maj 2001 - 09:19 #6
Jamen det gør jeg så :)
Avatar billede alvion Nybegynder
17. maj 2001 - 12:07 #7
Jeg har ikke fået rodet med det endnu, men skal forhåbentlig igang med det til en opgave.

Har du rodet med grafik algoritmer selv? Jeg overvejer nemlig ganske seriøst at betale mig fra det af tidshensyn.
Avatar billede thomasj Nybegynder
17. maj 2001 - 13:41 #8
Ja det har jeg, men jeg må indrømme at jeg ikke har lavet en plugin til Director før.

Du kan eventuelt kontakte mig:
thomas@daimi.au.dk

Avatar billede alvion Nybegynder
17. maj 2001 - 14:00 #9
Ok det gør jeg, hvis det (forhåbentlig) bliver aktuelt.