Avatar billede adisain Nybegynder
16. januar 2006 - 17:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af PC

Jeg skal til at købe en PC til omkring kr. 8000 m/skærm
Den skal kunne bruges til spil men behøver ikke være en monstermaskine. Hvad vil x-perterne anbefale? Hvor får jeg mest kvalitet for pengene?
I øvrigt hvad er forskellen på Athlon og Celeron?
Tak
Avatar billede pinball Nybegynder
16. januar 2006 - 18:17 #1
athlon 64 tror jeg er bedst til spil. vil du selv bygge på den eller købe en færdig lavet? www.edbpriser.dk
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 08:30 #2
Avatar billede mads-3 Nybegynder
18. januar 2006 - 20:21 #3
tjaa.. hvis du kunne nøjes med en almindelig crt skærm eller hvad de hedder, til 700kr så har de en rigtig god en på www.shg.dk hvis du går ind i pc systemer og basicpower og tager den til 8000 der er super grafikkort der er klar til at køre sammen med et andet, hvis du om 2 år eller sådan noget skal opgradere..
hvis den ikke behøver være så god er der også en til 7200 med geforce 6800ultra, den har dog kun athlon 3200+, den til 8000 har athlon 3500+.

og athlon er AMD's serie af ganske gode processorer, og celerion er INTEL's billige serie af processorere, der ikke var skabt til at klare 3d applikationer som spil (dog kan den sagtens klare de mindre spil som counter strike 1)
Avatar billede adisain Nybegynder
19. januar 2006 - 19:57 #4
Tak Mads-3 - drop lige et svar
Avatar billede mads-3 Nybegynder
19. januar 2006 - 19:58 #5
selv tak
Avatar billede mads-3 Nybegynder
19. januar 2006 - 19:59 #6
hvis det var noget, vil jeg også gerne sammensætte en til dig..
Avatar billede huset Praktikant
20. januar 2006 - 11:23 #7
Plejer du ikke selv at have problemer mads3 :D
Avatar billede mads-3 Nybegynder
20. januar 2006 - 12:55 #8
heh.. det ved jeg ikke om jeg gør, jeg vil bare være sikker istedet for ligepludselig at sidde med noget man ikke kan bruge