Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2006 - 20:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af 2 comp. på nettet

Har koblet en comp. på nettet men nu har jeg 2 comp. så ved det ikke hvordan jeg kobler begge 2. Jeg har Stofanet med en tildelt IP-adreese. Skal der opsætes først et netwærk
mellem de 2 comp. med windows XP home edition eller er der andre løsninger.
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 20:11 #1
Du skal ud og købe en router. Routeren sættes til dit modem og dine to computeren skal sættes til routeren.

Routeren vil blive tildelt IP-adressen fra stofa og dine PC'er vil få en IP adresse fra routeren.

Håber svaret kan bruges bruges!
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2006 - 20:20 #2
Skal det være en router, det handler kun om 2 comp.
kan det være også et krydst-kabel.
tak
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 20:28 #3
Hvis du ikke har to fået to dynamiske IP adresser fra stofa skal du have en router. Det er muligt at sætte en bridged connection op under network connections men det er nu ikke nogen særlig god løsning. Det vil byde at du skal have begge computere tændt for at kunne bruge Internettet på dem samtidigt.
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 20:28 #4
byde = betyde
Avatar billede levithan Nybegynder
15. januar 2006 - 20:30 #5
Hvis du skal på internettet med 2 pcere via stofa skal du opgradere dit Abbonment til Familie. Det er ulovligt at sætte flere pcere på nettet via en alm stofa internet Abboenement. Det fremgår også at de Betingelser du har skrevet under på da du oprettetde stofa i sin tid.
Avatar billede lauritsen Nybegynder
15. januar 2006 - 20:37 #6
Stofa er ikke glad for det, hvis du sætter en router ind, nej. Men ulovligt er det altså ikke. Stofa kan trods alt ikke udskrive love.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2006 - 20:38 #7
Tak for oplysning,
Avatar billede levithan Nybegynder
15. januar 2006 - 20:42 #8
lauritsen:
Jo det kan de nemlig godt. Det hedder abbonement vilkår. Der står helt præsis hvad du må og ikke må på det produkt du har købt og Det accepttere man så ved at skrive under på.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2006 - 20:48 #9
Tak for oplysning macsen men det jeg spørger har intet at gøre med ulovligheder
eller lovligheder.Jeg har en stofa abbonnement, som jeg har tegnet lovligt og betaler regelmessigt.
Avatar billede polle007 Nybegynder
15. januar 2006 - 20:50 #10
Hvis jeg ikke husker helt forkert, er det vist blevet opklaret, at stofa tillader deres kunder at sætte en router op
Avatar billede lauritsen Nybegynder
15. januar 2006 - 21:00 #11
levithan: Det var da utroligt. Så vil jeg gerne se en reference til en lovsamling, hvor Stofas abonnementsvilkår er blevet indlemmet. Et firmas abonnementsvilkår er *ikke* en lov! Derfor er det heller ikke ulovligt at sætte en router ind, hvad end Stofa skriver i deres vilkår, at man må, eller ej. Du risikerer, at de lukker din forbindelse, ja, men du gør ikke noget ulovligt.

Uanset, så er det teknisk muligt, så det må være op til ens samvittighed, om man sætter en router ind, eller om man betaler Stofa ekstra for flere eksterne IP-adresser. Hvis da ikke de er begyndt at tillade det, som polle007 lader til at kunne huske. Det aner jeg dog ingenting om, men det står vel på deres hjemmeside.
Avatar billede levithan Nybegynder
15. januar 2006 - 21:14 #12
lauritsen.
Hvad skal jeg sige. Det er jo en grund til at stofa har oprettet noget der hedder Familie abbonemt. http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=21

citat "Hvad er en familie-opkobling?
En familie-opkobling giver dig mulighed for at have op til fem computere på StofaNet samtidig. Så er der ikke længere grund til at kæmpe om pladsen foran computeren.

Sådan virker en familie-opkobling
En familie-opkobling sikrer, at du kan have flere computere på StofaNet."

Ja det er korrekt at de kan lukke ens forbindelse hvis de finder ud af at man sætter en router imellem så man på den måde kan koble flere pcere på samme husstand ved et normalt abboment, Men det gør det ikke mere lovligt af den grund set ud fra stofas synspunkt.

Svaret på dette spg kan ikke være anderledes end. For at få flere pcere koblet på sit stofanet abb. kræves det at man opgradere sit abbonement til Familie.

Svaret er naturligvis ikke hvordan man undgår/omgår stofanets forretningsbetingelser
som Self. ikke er lovligt her på eksperten.dk

Og ja personen må gerne sætte en router op i sit hjem MEN må stadig ikke sætte mere end en pcer på sin forbindelse afgangen.
Avatar billede lauritsen Nybegynder
15. januar 2006 - 22:11 #13
Igen igen: Stofa vil nok ikke have, du gør det, og du har skrevet under på, at du ikke vil gøre det. Ja, men det er ikke ulovligt! Det er imod Stofas regler, men det er ikke ulovligt.

Og nej, jeg opfordrer ikke nogen til at bryde Stofas regler. Det er slet ikke det, der er pointen med min besked. Min pointe er, at det ikke bryder nogen lov (kun Stofas reglement), og det er derfor ikke ulovligt. Du kan ikke få bøde eller hæfte for at overtræde et firmas abonnementsvilkår, ligesom du kan, hvis du gør noget ulovligt. Nu kan jeg vist ikke sige det tydeligere (eller flere gange). End of "discussion" herfra.
Avatar billede polle007 Nybegynder
15. januar 2006 - 22:47 #14
Hvor står det, at man ikke må sætte en router på?
Som jeg læser teksten, kan man bestille familiepakken, hvis man ønsker offentlige ip adresser til dem alle
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2006 - 00:24 #15
levithan er du en slags advokat eller spiller du klog.
Det er utroligt du bliver ved med at fortæle os om stofanet regler
mens vi taler mo noget teknisk og elektronisk. Tage en koldt drik
og slap af lidt.
Avatar billede chiefen Nybegynder
16. januar 2006 - 20:39 #16
Hej. Det var dog utroligt sådan en masse pladder dette lille spørgsmål kunne frembringe. Jeg synes du skal give "macsen" pointene for svarene han startede med, altså en router imellem, så kører det!!! At så "levithan" har nogle moralske problemer at slås med, må jo være hans problem.