Avatar billede 2paz Nybegynder
15. januar 2006 - 18:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre billede til sort/hvid

Hvordan ændre jeg et billede til sort/hvid?

Enten med Paint, Microsoft Picture Manager (eller Paint shop Pro 9).
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 18:47 #1
Under Image -> Attributes kan du skifte farve fra color til back and white i paint!
Avatar billede 2paz Nybegynder
15. januar 2006 - 18:52 #2
Det virker ikke. Billedet bliver _helt_ sort!
Avatar billede 2paz Nybegynder
15. januar 2006 - 18:53 #3
Det virker ikke. Billedet bliver _helt_ sort!
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 18:54 #4
sry, har ikke lige de andre programmer installeret! jeg bruger normalt selv Photoshop.

Håber du finder en anden der kan hjælpe!
Avatar billede 2paz Nybegynder
15. januar 2006 - 19:11 #5
Kom nu, please. Det må da være en af de nemme ...!
Avatar billede 2paz Nybegynder
15. januar 2006 - 19:19 #6
Glem det. FINDER SELV UD AF DET!!!!!!!!
Avatar billede 2paz Nybegynder
15. januar 2006 - 19:20 #7
.
Avatar billede fluse Nybegynder
18. januar 2006 - 00:46 #8
skaf adobe photoshop, lige meget hvilket version.

alt efter hvordan billedet ser ud kan det gøres på lidt forskellige måder.

1) vælg fra menuen i toppen. Image -> mode -> greyscale. Juster kontrast og lysstyrke til det ser godt ud. (Image -> adjustments -> lightness/contrast)

2) image -> mode -> lab color. dette giver ikke et greyscale, så det er lige lidt mere at gøre. find layer paletten, og vælg det faneblad der hedder channels. der i er 3 kanaler. lightness, a og b. slet a og b, juster kontrat/lysstyrke til det ser godt ud. og set det derefter til greyscale som i 1).

3) Åben billedet og behold det i rgb. vælg image -> adjustments -> hue/saturation. I den menu der kommer op køre du den slider der hedder "saturation" helt til venstre, der efter justere du lightness slideren til det ser godt ud.

håber det kan bruges :)