Avatar billede andersblom Nybegynder
15. januar 2006 - 18:38 Der er 19 kommentarer

Begrænset eller intet internet

Hej hej. Jeg har et lille problem med mit internet.

Jeg sidder på min sædvanlige spand. Og idag kan jeg lige pludselig ikke komme på nettet.

Jeg har ikke RØRT den siden jeg loggede af kl 23.30 igår (og nettet virkede).

Jeg har kontaktet tdc. De fortæller mig at jeg skal prøve at køre den udenom min router, det gør jeg så. Og så virker nettet (ikke på min com). Så kører jeg den tilbage igen, nu virker det (på mine forældres com). Men på min står den bare og siger "Begrænset eller ingen forbindelse". Fair nok, jeg prøver at genstarte, der sker det samme. Så prøver jeg at deaktivere nettet, for igen at aktivere det, næh hov, nu er der net i 3 sekunder. Hvor efter den siger "Henter ip addresse", den fejler. Og så står jeg i samme situation, "Begrænset eller ingen forbindelse". Nu spotter jeg så en "Reparer net" funktion. Men uden held.

har altså prøvet følgende:

Genstarte, 2 gange.
Deaktivere - Aktivere, 3 gange
Reparer net, 3 gange

med uden held...

Nogle der ved hvad jeg ellers kan gøre?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. januar 2006 - 18:53 #2
Fjern strømmen fra routeren i 10- 15 sekunder, for så rebooter routeren.
Avatar billede andersblom Nybegynder
15. januar 2006 - 19:01 #3
anonym: kan jeg gøre det fra en anden computer end min egen, hvor det stadig hjælper?

dragonknight: har lige prøvet, nu siger den, at der ingen netværkstik er i (og har tjekket efter)
Avatar billede andersblom Nybegynder
15. januar 2006 - 19:31 #4
har lige et yderligere spørgsmål, kunne jeg bruge hijackthis til at tjekke det igennem??
Avatar billede boxer Nybegynder
15. januar 2006 - 19:34 #5
Kommentar: andersblom
Du henter bare filerne og gemmer dem på en diskette og sætter dem ind i din egen PC.

Kommentar: andersblom
Prøv her først. Ellers er du nødt til at oprette et spørgsmål i viruskategorien.
Avatar billede andersblom Nybegynder
15. januar 2006 - 19:37 #6
Kommentar: boxer
Du mener med at paste loggen?
Avatar billede andersblom Nybegynder
15. januar 2006 - 20:58 #7
i dette "LSP"

den siger at der er nogle filer der skal fjernes.. og så snart jeg sætter flueben i "i know what im doing" blir jeg pludselig meget usikker på mig selv :D
Avatar billede boxer Nybegynder
15. januar 2006 - 21:02 #8
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
scroll ned til Lsp fix og læs vejledningen.
Den er kort :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
15. januar 2006 - 21:03 #9
Ja, hvis du vil have "læst" en log er det bedst at oprette spørgsmålet i viruskategorien. De gutter der hjælper der har forstand på det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. januar 2006 - 21:16 #10
Test med et andet netkabel !
Avatar billede andersblom Nybegynder
15. januar 2006 - 21:45 #11
prøver jeg (hijackthis log i virus forum)
Avatar billede boxer Nybegynder
15. januar 2006 - 22:54 #12
Har du prøvet dette:
Kommentar: dragonknight
andet netkabel?
Avatar billede andersblom Nybegynder
16. januar 2006 - 08:16 #13
Kommentar: boxer
Desværre, er ikke i stand til at komme til et nyt kabel med det samme. Men skal kigge på det snarrest muligt.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. januar 2006 - 15:43 #14
HJT er OK.
Kortet kører med hastigheden 100 jeg har foreslået den sat ned til 10, men det er vist mere jeres boldgade.
Mig og netværk, tjae der er folk herinde hvis latterbrøl kan måles på Richterskalaen.;-)
Avatar billede boxer Nybegynder
16. januar 2006 - 15:49 #15
:o)
Når du nu skal igang med at låne et andet netkabel, kunne det også være en ide at prøve med et andet netkort.
Avatar billede andersblom Nybegynder
16. januar 2006 - 17:28 #16
boxer; overvejer at købe nyt (også fordi mit nuværende er aldeles forældet). er sådan nogle dyre`?
Avatar billede boxer Nybegynder
16. januar 2006 - 18:45 #17
De koster ikke en formue, men der er ingen garanti for om det løser problemet.
Her kan du søge på kablede eller trådløse:
http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=63
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. januar 2006 - 19:20 #18
Visse netkort har indbygget et diagnoseprogram i driveren.

Derfro hvis du går ind i kontrolpanelet, og åbner netværksteder. Højreklikker på din LAN-forbindelse og vælger egenskaber. Klik på konfigurer ud for dit netkort. Der kommer nu en stak faneblade frem, og hvis der er et af dem der hedder noget i retningen af diagnose/diagnostic så gå ind under det. Nogle kort kan checke sig selv, og atter andre kan checke sig selv og checke kablerne.

Der er givesvis også et faneblad der hedder avanceret, og derinde kan du sætte hastigheden ned på kortet til f.eks. 10 Mb, det hedder mediatype, og findes både i half duplex og full duplex, der vælger du bare full duplex.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. januar 2006 - 19:21 #19
Ser lige, at du allerede har et spørgsmål angående dette: http://www.eksperten.dk/spm/679997