Avatar billede kkejser Nybegynder
15. januar 2006 - 18:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trådløs internet

Jeg har en D-link DWL-2000AP+ trådløs access point. Jeg har brugt den hjemme hvor den har været tilkoblet til en D-link router. der kunne jeg sagtens komme ind og tilføje mac adresser til andre på netværket, ved at skrive adressen //192.168.0.50 som der står i manualen. men det kan jeg ikke her hvor den er tilkoblet en switch. Jeg har 2 netværkskort i min stationære, og hvis jeg kobler den trådløse hertil gennem et cross kabel. så kan jeg godt få lov til at komme ind på den, og tilføje flere mac adresser, men burde det ikke kunne lade sig gøre ved at den er tilkoblet min switch. jeg kan simpelthen ikke finde fejlen, nogle som der har et godt bud på dette?
Mvh Kent Kejser
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 18:37 #1
Tænder lamperne i switchen når du tilslutter din computer og dit trådløse access point?
Avatar billede kkejser Nybegynder
15. januar 2006 - 18:39 #2
ja, og den computer som er registreret til en mac adresse kan fint gå igennem. de andre kan se netværket, men ikke connecte. jeg har tilføjet mac adresserne på min stationære til access pointet. så de kan komme på, men mener bare jeg burde kunne styre det herfra hvor jeg sidder.
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 18:45 #3
hmm. forsøger du at logge på dit access point via en tråløs forbindelse?
Avatar billede kkejser Nybegynder
15. januar 2006 - 18:48 #4
jeg har forsøgt at logge på over den trådløse, og over en stationær som sidder i switchen. og ingen af dem kan finde noget
Avatar billede macsen Nybegynder
15. januar 2006 - 18:57 #5
Det er meget normalt at man ikke kan logge på en router el.lign via en trådløs forbindelse. Der er en sikkerheds ting. Kan dog ændres i nogle routere.

Jeg kan ikke lige gætte hvad det ellers kunne være...
Avatar billede kenp Novice
15. januar 2006 - 20:34 #6
når du bare kobler den til en swich har du så også en router på? fo rdet lyder som om at du får en ip-adresse inden for en anden range end dit AP
Avatar billede kkejser Nybegynder
15. januar 2006 - 21:00 #7
Jeg har ikke koblet en router på nu, men det har det været førhen. men kan det være fordi access pointen ikke får en ip tildelt??
Avatar billede kenp Novice
15. januar 2006 - 21:09 #8
ja eller det som jeg skriver at du har en ip-adresse inden for en andne range end dit AP
Avatar billede kkejser Nybegynder
15. januar 2006 - 22:45 #9
okey kan det ikke lade sig gøre at lave det. for den ip jeg får tildelt på min com er 10.0.0.6 og det kan jeg godt se ikke stemmer overens med den som routeren burde få som er 192.168.0.50. kan det ikke lade sig gøre at lave det så det kan virke.
Avatar billede kenp Novice
15. januar 2006 - 22:58 #10
jo manuelt skifte ip-adresse på din computer til 192.168.0.49 log ind i dit AP også skift ip-adressen på den til 10.0.0.5 f.eks.
Avatar billede kkejser Nybegynder
15. januar 2006 - 23:46 #11
SMider du ikke lige et svar, har lige fået det til at virke, så det er bare helt ferfekt, mangetak for hjælpen kenp.
Mvh Kejser
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2006 - 08:56 #12
kommer da her :)