Avatar billede kim014 Nybegynder
15. januar 2006 - 17:50 Der er 9 kommentarer

Bøvl med Logitech MX5000 Tastatur og mus og USB dongle

Hej
Er der nogle der har haft eller hørt om problemer med Logitech MX5000 Tastatur og mus ??
Jeg har haft det til at virke ca. 1 uge, men herefter virkede det ikke mere, og Programmet Logitech/Tilslut Bluetooth enhed , finder heller ikke noget, jeg har så hørt at nogle skulle have haft problemmer med det, og vil så lige høre om der er nogle her, som kan hjælpe?
Jeg har prøvet alverdens ting for at få det til at virke igen, uden held, jeg har lidt mistanke til at det er USB donglen , men ved det ikke.
Kan det være noget i Win XP som gør at det ikke virker evt. programmer ,antivirus, firewall, Java eller andet.
Kan man bruge en USB-dongle af andet fabrikat som USB modtager ?

Kim
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2006 - 18:54 #1
Det mindste problem man har - direkte ned til forhandleren med det!
Det skal bare virke!
Avatar billede kim014 Nybegynder
15. januar 2006 - 19:01 #2
Jeg har bare det problem at jeg købte det brugt i DBA og kviteringen jeg fik med , har jeg fået væk, men ville så høre her om der var nogen som har hørt om at Logitech Dinovo og MX5000 skulle være blevet leveret med dårlige USB mini modtagere (dongle)og om man kan bruge en anden til tastatur+musen??
Kim
Avatar billede kim014 Nybegynder
23. januar 2006 - 20:59 #3
Jeg har fundet ud af at jeg godt kan bruge en anden dongle (MSI BTOES) og at mus og tastatur så virker,  Men Logitech softwaren virker  bare ikke, jeg ville gerne kunne bruge det lille LCD skærm på tastaturet , til bla.a at finde musik med og jeg kan heller ikke programmere knapper

Mvh. kim
Avatar billede kim014 Nybegynder
23. januar 2006 - 21:01 #4
Tror i man kan købe en ny Logitech Dongle løs , som virker med mit Logitech software??
Mvh.  Kim
Avatar billede phrozia Juniormester
27. februar 2006 - 15:09 #5
Hey, Jeg har lige købt MX5000 og har også problemer med lack/forsinkelse/connection mv mv...

Jeg har så kontaktet Logiteh's support i Danmark (som i øvrigt kun snakker engelsk :P ) og de siger det kan være fordi dongle sidder for tæt på computeren. Dvs, hvis man (som jeg har) sætter USB dongle direkte ind i comp'en bagpå, forstyrre computeren signaler/frekvenser donglen og kan forudsage probelmer.

Deres umiddelbart løsning er at sætte en forlænger på og så have den lille dongle på bordet eller lignende. Skulle dette ikke virker, skal jeg kontakte dem igen.

Jeg vil give det et forsøg i aften og så håbe på det bedste.

Mvh,
  Phrozia.

PS. Jeg har også tjekke diveres forums for at undersøge problemet, og der er MASSER som har dette problem og flere som i øvrigt mener at den dongle/desktop er så fyldt med fejl at den ikke burde være released!
Avatar billede kim014 Nybegynder
27. februar 2006 - 18:40 #6
Jeg har fået det til at virke med en anden dongle , men det som så er træls er at , Logitech programmet så ikke virker , Du har ikke hørt om man kan købe en ny og bedre dongle fra Logitech ??  Jeg har været igennem på Dansk support , men da jeg kom til at sige at jeg havde , købt den brugt , kunne de ikke hjælpe mig.
Mvh.  Kim
Avatar billede phrozia Juniormester
28. februar 2006 - 09:50 #7
Hej Kim!

Jeg har prøvet overstående - og det virker faktisk. Det er utroligt at de ikke har afskærmet donglen bedre, men jeg smed en forlænger på og så kørte det perfekt hele aftenen.

Hvilket logitech program snakker du om? SetPoint eller Widcomm?

Widcomm burde vist virke til at alle dongles, det er jo blot en BT maneger, så vidt jeg kan se. SetPoints er dog nok kun til Logitechs produkter.

Mvh,
  Phrozia
Avatar billede kim014 Nybegynder
28. februar 2006 - 16:58 #8
Det var også setpoint jeg mente, tror jeg nok ? eller programmet der finder mus og tastatur  samt desktop messenger, jeg har prøvet med at sætte den på forlængerkabel , men kan ikke få det til at virke
Mvh.  Kim
Avatar billede phrozia Juniormester
06. marts 2006 - 11:53 #9
Hej

Prøv engang af afinstaller alle BT manegers samt SetPOint og hvad der ellers er af Logitech programmer. Og start så forfra med BT maneger, setpoint ...