Avatar billede plausten Juniormester
15. januar 2006 - 13:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Cisco pix 501

Jeg har et problem med en cisco router.

Jeg mangler den IP-adresse jeg skal bruge for at kunne logge ind i routerens styresystem, er der nogen der kan hjælpe mig med det?

på forhånd tak
Peter
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. januar 2006 - 15:33 #1
Du connecter med et konsol kabel. Det er typisk et blåt kabel og det medfølger i kassen.
Avatar billede svindler Nybegynder
15. januar 2006 - 23:35 #2
pix'en giver dig normalt en ip adresse og sig selv som default gateway vha dhcp. se default gateway vha "ipconfig" i et kommandolinie vindue.

Hvis ikke du kan tilgå pix'en på denne måde, er konfigurationen ændret, og så er du nødt til at bruge konsol-kablet, som azzer skriver