Avatar billede w13 Novice
15. januar 2006 - 00:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ikke adgang til netværksplaceringen %ALLUSERSPROFILE%\osv

Hej Eksperter.

Jeg har netop erfaret, at min computer er begyndt at ville reparere mit MSN Messenger ved opstart, hvor den bliver afbrudt af fejlmeddelelsen "Der var ikke adgang til netværksplaceringen %ALLUSERSPROFILE%\Menuen Start\Programmer\Start." hver gang.

Nogen som kender til dette problem og kan give mig råd mht. at stoppe dette?

Mvh.
W13
Avatar billede krellex Nybegynder
15. januar 2006 - 01:30 #1
Prøv at afinstall msn og geninstall.

Det kan tyde på at der har været en anden profil(evt gæst) der har brugt msn, hvis du har sagt at du har under install at det kun er dig der skal bruge msn vil den muligvis give problemer..
Avatar billede w13 Novice
15. januar 2006 - 01:46 #2
Det er min egen computer, så det er kun mig der bruger den - jeg frygter bare, at jeg ikke vil kunne installere igen pga. fejlen, hvis jeg afinstallerer.

Problemet opstod vist efter at jeg have installeret Microsoft AntiSpyware Beta - der sagde den, at en masse ting var blevet blokeret (jeg mener også at jeg så den der %allusersprofile%) men de står ikke inde i AntiSpyware-programmet under blokerede elementer.
Avatar billede krellex Nybegynder
15. januar 2006 - 11:40 #3
Det er da rigtig skidt hvis den har gjort det...
Er det MSN plus? eller har du install toolbar osv?
Disse to ting reagere MS antispyware på...

Jeg vil foreslå at du afinstall msn og ms Antispyware
Herefter install spybot og ad-aware
Efter det skal du install msn igen..

MS anit-spyware. er efter min mening ikke særlig god da den kræver for meget processer plads, og bare generelt er pisse "træls"

Du skal nu nok kunne install msn igen det er dit mindste problem.
Det er straks værre hvis du ikke kan tilgå allusers
Avatar billede w13 Novice
15. januar 2006 - 14:14 #4
Jeg forsøgte nu, som en test, at installere et lille harmløst program på computeren, som jeg vidste også ville blive lagt under Menuen Start -> Programmer... Og det gik også i stå.... så jeg tror, jeg er på den :-S Så vidt jeg kan se, har MS AntiSpyware ændret i en systemfil, så programmerne prøver at placere sig et "ulovligt" sted. Damn.
Avatar billede w13 Novice
16. januar 2006 - 01:35 #5
Nu prøvede jeg at af- og gen-installere og det virker fint, tak =)