Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2006 - 00:47 Der er 4 kommentarer

Hvorfor skriver den.

Server Requirement Error: register_globals is disabled in your PHP configuration. This can be enabled in your php.ini configuration file or in the .htaccess file in your catalog directory.???
Avatar billede krellex Nybegynder
15. januar 2006 - 01:17 #1
Kan du uddybe havd du er ved at lave :-)
Er det et forum eller bare en php side der laver gris?

Det tyder på at din ini fil er blevet lavet om fra den org. evt er den ikke blevet opdateret hvis du har lavet noget nyt.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
15. januar 2006 - 07:11 #2
Ved ikke præcist hvad du forsøger at lave, men det er et rent php spørgsmål.

register_globals har i de seneste versioner af php været disabled som default, og det bør der ikke ændres på (bl.a. af sikkerhedsgrunde), med mindre man har en rigtig god grund.

noget standardsoftware kræver dog at register_globals er slået til. enten fordi softwaren er gammel, eller at det bare ikke er skrevet særligt pænt.

såfremt du kører på din egen server, har du mulighed for at rette i php.ini, og hvis du kører på et webhotel, har du et mindre problem, og det letteste er nok at finde en software der er skrevet bedre..
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2006 - 10:43 #3
Det er en oscommerce hp den man kan hente gratis på www.oscommerce.com
Avatar billede muddi Praktikant
16. januar 2006 - 14:16 #4
Er det den nyeste version af oscommerce du har? Der står inde i deres Support at det skulle kunne køre både med og uden register_globals aktiveret.
Ellers kan du lave en .htaccess-fil, hvor du sætter register_globals=on, men det er dårlig skik, men stort set ufarligt, hvis du programmerer med omtanke og husker at lukke de huller der opstår med register_globals=on.
Når du nu bruger oscommerce, så må du bare stole på at dem der har programmeret det, har lukket hullerne...