Avatar billede chrisb Nybegynder
14. januar 2006 - 18:59 Der er 8 kommentarer

Gentoo og Email server..

Jeg er ved at få en lille server op at køre på min Xbox.. ;)
Den køre Gentoox som er en xbox tilpasset Gentoo..

Jeg kunne godt tænke mig at erstatte min ArgoSoft mailserver på min Win2000 server og få en POP3 og SMTP email server på min xbox, men hvilket program/mer skal jeg bruge?

Ja, jeg giver mange point, for nu har jeg ledt et stykke tid, men  kan ikke rigtig blive klog, eller få noget til virke (Dovecot)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. januar 2006 - 19:03 #1
Kik efter Qmail, der normalt findes i fedora/gentoo/redhat distributioner
Avatar billede chrisb Nybegynder
14. januar 2006 - 19:06 #2
hmm.. ja jeg kan da compilerer den.. Jeg køre uden GUI, så den skal nok lige smides ind.. men vil den kunne klare både POP3 og SMTP som min ArgoSoft server?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. januar 2006 - 19:10 #3
Gmail er en fuld mailserver, såm kan mere end argosoft pop3, smtp, imap, listserver, you name it, den kan det
Avatar billede chrisb Nybegynder
14. januar 2006 - 20:37 #4
Er der nogle gode install guides to qmail?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. januar 2006 - 22:11 #5
send mig en mail på kim@bufferzone.dk
Avatar billede chrisb Nybegynder
15. januar 2006 - 18:15 #6
jamen mail er sendt...
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. januar 2006 - 21:06 #7
Jeg forsøger at sende til dig, men kommer ikke igennem
Avatar billede strych9 Praktikant
17. januar 2006 - 00:07 #8
Jeg foreslår Courier + Postfix. Fremragende howto lige her:
http://www.gentoo.org/doc/en/virt-mail-howto.xml

Efter den kan du gå videre til feks at sætte spam filtre op til postfix:
http://www.gentoo.org/doc/en/mailfilter-guide.xml