13. januar 2006 - 22:43Der er
11 kommentarer og 1 løsning
Tilføje skrivebords- ikon i proceslinien
Jeg har på et tidspunkt i min proceslinie haft et skrivebordsikon, altså lige ved siden af start, så når jeg havde flere programmer åben på samme tid lynhurtigt kunne gå til skrivebordet uden at skulle lukke/minimere de åbne programmer. Det ikon er blevet fjernet og mit spørgsmål er hvordan opretter jeg det igen ???
1. Klik på Start, klik på Kør, skriv Notesblok, og klik derefter på OK. 2. I Notesblok skal du indtaste følgende tekst på separate linjer: [Shell] Command=2 IconFile=explorer.exe,3 [Taskbar] Command=ToggleDesktop 3. Klik på Filer, klik på Gem som, og gem derefter filen på skrivebordet som Show Desktop.scf.
Bemærk! Notesblok føjer muligvis filtypenavnet .txt til filnavnet automatisk. Fjern dette filtypenavn, hvis det er relevant. Navnet på filen skal være Show Desktop.scf.
Den gemmer det bare som en notesblok fil også selv om jeg laver den om til en .scf fil og når jeg vil åbne den i proceslinien åbner den bare notesblok og viser de to linier jeg har skrevet.
det er lettere at gøre som følger: søg efter Skrivebord (husk at søge i skjulte filer og mapper, systemmapper og undermapper) Den ligger typisk her: C:\Documents and Settings\Bruger\Send To\Skrivebord Højreklik på den og send til -> Opret genvej på skrivebord. Når det er gjort, trækker du den bare ned ved siden af startikonet. Gjorde det selv igår i.f.b. med nyinstallation af hele gøjemøget.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.