Avatar billede spidr Nybegynder
13. januar 2006 - 18:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor gammel

Jeg har et billede på computeren jeg gerne vil vide hvor gammelt er.

Kan man ikke på en måde se hvornår det er oprettet? Kigger jeg i egenskaber, kan jeg kun se hvornår det er oprettet på computeren, og har lige hentet det fra en ftp, så der står idag.
Avatar billede c-holst Novice
13. januar 2006 - 19:03 #1
er der ikke en tredie dato, ændret eller sådan noget. på min pc er det denne dato, som billedet er taget på. Dette kræver naturligvis, at billedet er forsynet med korrekt dato fra kamaraeert
Avatar billede spidr Nybegynder
13. januar 2006 - 19:12 #2
jamen, jeg har lige hentet den fra en ftp hvor jeg lagde det op tidliger, og så står der bare den tid jeg downloadede den på, på alle 3 pladser, men det kan jo ikke passe. Som du selv sagde, burde der også stå hvornår det er oprettet. Om ikke andet så den tid hvor den blev oprettet på computeren.
Avatar billede c-holst Novice
13. januar 2006 - 19:46 #3
hvad så på ftp severen
Avatar billede jezil Nybegynder
13. januar 2006 - 20:59 #4
Hvis dit kamera har været indstillet til at lægge datoen med i metafilen i billedet, så kan du læse den med eks. ACDsee.
Hvis du ikke har ACDsee kan du downloade en trialversion på deres hjemmeside
http://www.acdsystems.com

Åbn ACDSee -> Vælg mappen med billederne -> Højreklik på billedet -> Vælg fanen Metadata. Her står alle tænkelige data om kamera og billede.

Hvis Datoerne er 0000:00:00 00:00:00 så er datoen i kameraet under eksponeringen ikke været indstillet.
Avatar billede spidr Nybegynder
13. januar 2006 - 21:26 #5
Og der er ikke anden måde at se det på? :)

men tak, prøver jeg.
Avatar billede jezil Nybegynder
13. januar 2006 - 23:22 #6
Jeg gik ind på http://www.tucows.com og skrev metadata i søgefeltet.
Så hoppede dette freeware viewer op. Der står, at den også kan vise metadata, så prøv. Ikke testet...
http://www.tucows.com/preview/412459