Avatar billede kim014 Nybegynder
13. januar 2006 - 16:57 Der er 10 kommentarer

PC finder ikke Logitech MX5000 Tastatur og mus

Hvad pokker kan der være gal!
Jeg har en Logitech MX 5000 Desktop mus og tastatur + trådløs mini modtager, som har virket i ca. 1 uge , men pludselig ville tastatur og mus ikke connecte mere, jeg kan ikke genetablere forbindelsen og kan hverken se mus eller tastatur
Jeg har prøvet med nye batterier og at connecte med knappen på mus , tastatur og dongle , men lige lidt hjælper det
Hvad kan der så være af fejl muligheder ??
noget med sikkerhed eller anden dongle måske
Jeg har Win XP MCE 2005 styresystem
Avatar billede strych9 Praktikant
13. januar 2006 - 18:49 #1
prøv at holde connect knappen på receiver inde i 10 sekunder
hvis det ikke hjælper, sæt den over i en anden USB port. Det er ikke første gang jeg hører om problemer med USB receivere i MCE, og det virkede som workaround før at skifte port.
Avatar billede kim014 Nybegynder
13. januar 2006 - 21:37 #2
Jeg har prøvet at holde knappen inde i 10 sekunder,og at skifte til anden usb port, men det hjælper ikke.
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
13. januar 2006 - 21:39 #3
Virker den på en anden computer?
Hvis den ikke gør, kunne det være den var defekt.
Avatar billede kim014 Nybegynder
13. januar 2006 - 22:45 #4
Ja jeg har prøvet på en anden computer, også uden held , men har snakket med Logitech supportsom sagde at en USB donglen som følger med MX 5000 sættet , ikke skulle kunne fejle noget, Jeg kunne ikke få mere support da jeg har købt min USB tastatur + mus og dongle privat fra en anonce i den blå avis.
Min PC finder også USB mini hubben , når jeg sætter den i, så det er meget mystisk.
Jeg har haft det til at virke et stykke tid, men pludselig en dag , kunne  det ikke connecte hverken mus eller tastatur, så jeg hælder alligevel lidt til at det må være USB donglen det er galt med.
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
13. januar 2006 - 23:08 #5
Har du prøvet at opdatere dit USB chipset?
Prøv evt at sætte det som Standard via enhedshånteringen.
Avatar billede kim014 Nybegynder
13. januar 2006 - 23:30 #6
Nej jeg har ikke prøvet at opdatere USB chipset , Hvordan gør man det ? Er det at opdatere Driver??
forstår heller ikke hvordan , jeg sætter det som standard via enhedshåndteringen
Avatar billede strych9 Praktikant
13. januar 2006 - 23:31 #7
Har du prøvet det her på en ordinær win xp?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. januar 2006 - 23:34 #8
"Kompatibelt med Windows Media Center Edition 2005
Tastatursættet MX™ 5000 Laser fungerer problemfrit sammen med pc'er med Windows XP Media Center Edition 2005, så du kan betjene computeren inden for en radius af 18 meter."

ok, så fik vi det på plads.
Bruger du SetPoint 2.47 ??
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/DK/DA,CRID=1796,contentid=11019
Avatar billede kim014 Nybegynder
14. januar 2006 - 11:49 #9
Ja jeg har opdateret til setpoint 2.47
Avatar billede kim014 Nybegynder
03. marts 2006 - 22:56 #10
luk