Avatar billede sehested Nybegynder
13. januar 2006 - 14:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Redundance check

Hej

Jeg kopierede nogle billeder fra mit digitalkamera til harddisken i går. Nu vil harddisken ikke læse filerne ordentligt, så jeg kan kopiere dem til et andet sted. Den skriver fejl i "redundance check". Er der noget jeg kan gøre for at reperere filerne/harddisken?
Betyder det at der er en skade på disken (samsung sp164n - 160gb), så der er et defekt område?
Billederne er vigtige for mig. Så jeg vil helst ikke formattere disken, før end jeg har forsøgt at sikre dem. De er desværre sletet fra SD kortet i kameraet.

Håber at i kan hjælpe. På forhånd tak.
Avatar billede boxer Nybegynder
13. januar 2006 - 15:06 #1
http://www.hcma.dk/tips71to80.htm#no72

Hvis der ikke er skrevet nye billeder på kortet ville jeg prøve met dette program:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Eller nogle herfra:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=file+recovery+%2B+memory+card&meta=

Eller hos en fotoforretning.
Avatar billede sehested Nybegynder
13. januar 2006 - 20:26 #2
Det er på min harddisk den melder fejlen.
Kan jeg reperere den?
Avatar billede boxer Nybegynder
13. januar 2006 - 20:33 #3
Jeg mener at de 2 sidste links kan benyttes både på din harddisk og på memorykortet.

Hvis det er muligt, ville jeg forsøge at gendanne billederne fra memorykortet først.
Det er muligt at gendanne billeder fra et formateret kort.

Det er ikke sikkert at der er noget i vejen med din HD. Der kan også være sket en fejl ved overførslen.
Hvis det er det eneste der er i vejen med din PC og du kun ser fejlen i forbindelse med de billeder, vil jeg mene at det er overførslen der er fejlet.

For en sikkerheds skyld synes jeg du skal tage backup af dine vigtige ting. Bare i tilfælde af at harddisken går i stykker.
Avatar billede sehested Nybegynder
21. januar 2006 - 10:02 #4
SUPER!!!
Linket du gav mig fra google virkede. Jeg hentede Smartrecovery 4.5. Fik alle mine billeder igen fra CF-kortet i kameraet. Harddisken er desværre defekt. Kunne heller ikke formateres, så jeg måtte investere i en ny.
Men tak for hjælpen Boxer. Du får dine velfortjente points.
Avatar billede sehested Nybegynder
21. januar 2006 - 10:03 #5
Her skulle de komme....
Avatar billede sehested Nybegynder
21. januar 2006 - 10:04 #6
nej....
Boxer send mig lige et svar, så jeg kan give dig points.
Avatar billede boxer Nybegynder
21. januar 2006 - 10:25 #7
Velbekomme :o)

Godt du fik dine billeder.