Avatar billede s_j Nybegynder
13. januar 2006 - 00:00 Der er 7 kommentarer

Vis webside i ´'Internet Explorer' og IKKE i 'Netscape'.

Når jeg åbner 'Microsoft Word' og skriver noget, eksempelvis 'hej', og herefter går op i 'Filer' - 'Vis som webside', viser den min lille hej-tekt i webformat. Og det er også fint nok, da jeg gerne vil se, hvorledes teksten ser ud som webside/i webformat. Problemet er bare, at det vises i et 'Netscape-browser-vindue' - og jeg gerne vil ha' det vist i et 'Internet Explorer-vindue'. Hvordan får jeg vist hvorledes min tekst ser ud i et 'Internet Explorer-vindue'?
Avatar billede jkrons Professor
13. januar 2006 - 00:18 #1
Vis som Web side anvender, så vidt jeg ved, den browser du har valgt som standard.
Avatar billede s_j Nybegynder
13. januar 2006 - 00:53 #2
Okay. Jeg har på min pc både 'Netscape' og 'Internet Explorer'. Jeg har 'Netscape' som standard-browser. Hvordan får jeg lavet det om, sådan så 'Internet Explorer' bliver min standardbrowser?
Avatar billede pax_romana Nybegynder
13. januar 2006 - 01:18 #3
I IE under funktioner > internetindstillinger > fanebladet programmer er der nederst et flueben der skal sættes, som går at IE undersøger om den er standard browser.
Luk så IE og åben den igen.
Avatar billede s_j Nybegynder
14. januar 2006 - 13:43 #4
Selvom:

1 jeg sætter flueben ud for, at Internet Explorer skal kontrollere at den er en standardbrowser og siger anvend / ok.

2 lukker Internet Explorer ned

3 åbner Internet Explorer op igen.

så bliver ingenting kontrolleret, og det er stadig sådan, at når jeg ønsker den side jeg har skrevet i Word vist som Web-side, vises den i Netscape?
Avatar billede s_j Nybegynder
14. januar 2006 - 13:56 #5
Så nu viser det sig, at dit råd virker. JEG må havde gjort et eller andet galt undervejs. Mange tak for dit råd. Point er på vej :-)
Avatar billede s_j Nybegynder
14. januar 2006 - 14:02 #6
Igen mange tak for hjælpen pax romana til løsning af mit problem.
Avatar billede s_j Nybegynder
17. januar 2006 - 02:07 #7
pax romana - jeg vil gerne give dig point for det gode råd, der jo hjalp.