Avatar billede adisain Nybegynder
12. januar 2006 - 22:05 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laver jeg en kvadrat med bløde kanter

Hej x-perter,
Hvordan laver jeg en kvadrat med bløde kanter (som bevel funktionen i Photoshop)Selve kvadraten er ikke problemet men de bløde kanter derimod.
Avatar billede inctor Nybegynder
12. januar 2006 - 22:17 #1
havde det været Blender kunne jeg hjælpe men ikk i 3D Studio Max, men prøv Smooth og en SubSurf .. hvis det findes i 3D Studio Max ..
Avatar billede jokkejensen Novice
12. januar 2006 - 23:00 #2
http://www.3dmaxer.dk/tutorial.asp?ak=0

Der er eksempelvis en dansk tut om meshsmooth - en del flere engelske
Avatar billede inctor Nybegynder
12. januar 2006 - 23:05 #3
Jeg havde fat i noget af det rigtige .. det skulle være noget Smooth .. ved bare ikk hva den hedder i 3D max ..
Avatar billede jokkejensen Novice
12. januar 2006 - 23:18 #4
der er mange muligheder for at lave bløde kanter.. er bare ikke helt med "hvor" bløde de skal være.
Avatar billede sorensfar Nybegynder
12. januar 2006 - 23:47 #5
Lav en Ngon med fire sider, så kan du selv bestemme rundingerne. Eller, hvis det alligevel skal laves til en boks, så vælg en Chamferbox i stedet for, hvor du også kan bestemme radius på rundingerne.
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. januar 2006 - 00:43 #6
Hvis du havde en træ klods, en sav og noget sandpapir så kunne jeg også godt hjælpe dig :P
Avatar billede osborne Nybegynder
16. januar 2006 - 20:51 #7
Hvis det skal være et kvadrat (2D) så lav blot et rectangle og sæt length og width til det samme og corner radius til hvor blød den skal være f.eks. 50, 50, 10

Hvis det skal være en "terning" (3D) så vælg blot Extended Primitives og så Champferbox (og sæt den til Cube). Du stiller blødheden af kanten vha. Fillet værdien.

Du har en del åbne spørgsmål?
Avatar billede osborne Nybegynder
19. januar 2006 - 21:23 #8
Tak for point!