Avatar billede larsen89 Nybegynder
12. januar 2006 - 21:38 Der er 9 kommentarer

Forbindelse imellem to computere på trådløst netværk..

Da dette nok er et nemt spørgsmål for mange herinde, vil jeg forsøge mig med et kort forklaring.

Vi står med 2 computere, som begge er forbundet til trådløst netværk. Hvordan er det at vi "finder" hinandens computere, så vi kan "trække" filer over til hinanden, og selvfølgelig også hente? Under netværkssteder kan vi ikke finde hinandens computere, og vi har forsøgt med at søge efter dem under "søg" og "computere og person".

Dette er vel noget med at finder navnet på computeren osv, og oprette delte mapper.

Nogen som kan forklare, trin for trin, hvordan vi "finder hinanden", så vi kan dele?

På forhånd tak!
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 21:40 #1
Jeg går udfra at der er blevet delt en mappe som i kan tilgå?
Har i prøvet at gå ned i start -> Kør ->  \\COMPUTERNAVN -> Ok.?
Avatar billede larsen89 Nybegynder
12. januar 2006 - 21:43 #2
Umiddelbart ikke det vi leder efter. Den ene skal have oprettet en mappe, som han så får ud på et internt netværk imellem vores to pc'ere, vil jeg tro det hedder, som den anden så kan "Drag and drop" fra, over i sine egne mapper..
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 21:46 #3
Lad os antage at du deler en mappe på din computer som din kammerat skal hente nogle filer fra, og selv lægge nogle nye ind. Hvis vi siger at dit computernavn på din computer er: "test". Så skal din kammerat bare gå ned i kør, skrive \\test og klikke ok. Derefter vil han så kunne se din delte mappe, og derfra "drag´n´drop" til og fra sin egen computer.

Hvis din kammerat gør det samme, kan i på den måde dele hinandens filer :)
Avatar billede larsen89 Nybegynder
12. januar 2006 - 21:48 #4
Hvordan er det lige man finder navnet på pc'en?

Og måden man deler mapper på.. Er det ikke noget med højreklik og egenskaber?

Beklager min manglende ekspertise :)
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 21:50 #5
Du finder navnet på computeren ved at højreklikke på "Denne computer" på skrivebordet eller under start. Der vil så være et faneblad som hedder "Computernavn". Navnet på computeren står herinde.

For at dele en mappe, skal man bare klikke på denne, og vælge del på netværk, og så ellers give den et navn, så burde det virke.
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 21:53 #6
Rettelse.
For at dele en mappe, højreklikkes der naturligvis.
En guide kan findes her: http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/share_xp.htm
Avatar billede larsen89 Nybegynder
12. januar 2006 - 22:12 #7
Netværksstien blev ikke fundet :/
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2006 - 22:43 #8
Avatar billede larsen89 Nybegynder
13. januar 2006 - 09:13 #9
Det får jeg ordnet nu, beklager.

Tilbage til spørgsmålet, tak!