Avatar billede follmann Novice
12. januar 2006 - 20:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

to på trådløs en kommer på net den anden ikke?

Jeg sidder med to trådløse pc'er, men kan kun komme på nettet med den ene. De finder begge signal og er kobler på netværket. Den der ikke vil på nettet, kan godt pinge router.

Hvad kan være fejlen?

Router er prøvet reset.
Netværkskort er prøvet reinstall.
Har prøvet med en trådløs usb stick. (heller ingen internet)
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 20:46 #1
Når du siger router reset, har du så bare trukket strømstikket ud og sat det på igen, eller er det en hardware reset, hvor den bliver nulstillet til fabriksindstillinger.

Den der kan pinge router, men ikke gå på nettet. Kan den pinge en tilfældig hjemmeside, feks google? - Hvilken udbyder har du?
Avatar billede follmann Novice
12. januar 2006 - 20:51 #2
Har en tdc som udbyder.

Ang router, så er den først slukket, derefter reset på knap tilbage til fabriksindstilling.

Den kan ikke pinge tilfældig side, såsom www.tv2.dk på nogen af de to maskiner?
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 20:55 #3
TV2 kan jeg nu heller ikke pinge.
Prøv at pinge sex.dk, den virker altid, uden at være fræk ;)
Avatar billede follmann Novice
12. januar 2006 - 20:56 #4
sex.dk virker fint på dem begge??

Kan det være explorer det er galt med?
Har på min bærbar haft problem med at jeg ikke kunne komme på med iexplorer men godt kunne med firefox.
Avatar billede follmann Novice
12. januar 2006 - 21:02 #5
Fandt fejlen... det var en firewall, som havde en fejl...

tak for "hjælpen" *S*