Avatar billede jimmbo Nybegynder
12. januar 2006 - 19:41 Der er 17 kommentarer

Windows har fjernet mine partitionerne.

Hej
Jeg står med det problem at windows låste og jeg genstatede computeren.
Da jeg kom ind i Windows igen havede Windows slettet mine partitioner på mine ene harddisk.

Så jeg står med en helt tom harddisk.
- Er der nogle mulighed for at jeg kan rede min data?

Det er en WD 200GB SATA hvis det har noget at skulle have sagt.
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 19:44 #1
Hvis din harddisk er fuldstændig tom, uden at kunne finde noget på denne, skal du ha fat i et recovery værktøj. Disse kan du finde rundt omkring på nettet. Dog skal du være opmærksom på at hvis du vil redde mest mulig data, må du ikke overskrive for meget på disken.
Avatar billede jimmbo Nybegynder
12. januar 2006 - 19:49 #2
Jeg har ikke gjort noget endnu, disken står stede væk uden partitioner.
Så jeg kan vel ikke midste noget endnu.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 19:53 #3
For at gendanne partitionen http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Hvis det mislykkes så gendan data http://www.helgec.dk/lost_data.html
Avatar billede jimmbo Nybegynder
12. januar 2006 - 19:57 #4
Ok jeg prøver lige :D
Avatar billede jimmbo Nybegynder
12. januar 2006 - 20:22 #5
Med den første hjemmeside fandt den hvad de 2 partiontioner hed, men windows ville ikke genskabe dem :S

Men med den anden kopiere den så alle filerne fra den ene harddisk over i det der program?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 20:29 #6
"Med den første hjemmeside fandt den hvad de 2 partiontioner hed, men windows ville ikke genskabe dem :S" Prøv nu lige at læse hvad jeg skriver kære ven, Det er IKKE Windows der skal gendanne dine partitioner, det er programmet
Avatar billede jimmbo Nybegynder
12. januar 2006 - 20:30 #7
Ja men den fandt dem men lavede dem ikke. Det er det jeg mener med at windows ikke kan finde dem.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 20:30 #8
Avatar billede jimmbo Nybegynder
12. januar 2006 - 20:37 #9
Min disk står stede væk som Ikke-allokeret
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 20:42 #10
Har du valgt den rigtige disk ?? Har du valgt at skrive en ny partitionstabel ?? har du bekræftet at du vil skrive en ny partitionstabel ??
Avatar billede jimmbo Nybegynder
12. januar 2006 - 20:43 #11
Ja jeg har valgt den rigtige disk. Jeg trykker på write og jeg trykker Y bag efter.
Avatar billede jimmbo Nybegynder
12. januar 2006 - 20:48 #12
DOH! Jeg havede ikke lige læst du havede skrevet "genstart"

Men mange mange tak.

Jeg er ny her inde så er der nogle mulighed for du kan få points?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 20:49 #13
Hvis du har gjort således og programmet ikke har protesteret så har du gendannet din partition, prøv evt at genstarte og køre "chkdsk" på den syge harddisk, det skal køre nu
Avatar billede zenze Nybegynder
12. januar 2006 - 20:50 #14
At dømme efter de seneste mange dages indlæg herinde og efter jeg selv stod med en extern USB2.0/Firewire HD, som var ændret til RAW med 0 byte allokeret space, så tror jeg at der måske er noget "sjov" med en af Microsoft's opdateringer eller at der er en "HD-killer" i omløb.
Hvis din harddisk er at finde i Diskhåndtering i Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration - og partitionerne står med betegnelsen RAW og 0 byte, så hent FileScavenger her:
http://www.quetek.com/prod02.htm
Du skal købe (45$ + 25 % dansk moms)hvis du vil genskabe filer over 640 kb.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 20:55 #15
Uanset hvilket program der anvendes vil jeg mene at det kræver at man bruger lidt tid på at sætte sig ind i det og det uanset om det er gratis eller ej. Rigtigt anvendt har jeg endnu ikke oplevet problemer med det program jeg linker til og med en dansksroget billedguide mener jeg faktisk at der tilbydes optimale betingelser
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 20:57 #16
"Ja jeg har valgt den rigtige disk. Jeg trykker på write og jeg trykker Y bag efter." Har du husket vælge "quit" for at afslutte programmet ?
Avatar billede jimmbo Nybegynder
12. januar 2006 - 20:58 #17
Jeg vil sige at med den guid er den næsten idiot sikker - så det er kun fjolser som mig der dummer sig :P