Avatar billede oldboy Nybegynder
12. januar 2006 - 19:31 Der er 9 kommentarer

Nedsat hastighed ved download

Siden jeg formatterede min pc og installerede ny firewall har jeg fået betydelig nedsat hastighed på mine downloads. Jeg har foretaget port test uden problemer. Så hvordan kan det være og hvordan løser jeg problemet?
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 19:34 #1
Hvis du har sat en nyformateret computer på internettet er det sikkert pga spyware/virus. - Hvis du uploader en masse, begrænser det automatisk din downstream, hvilket gør at det hele føles utrolig langsomt. Har du prøvet at deaktivere din firewall, for at se om det skulle ha noget at sige?
Avatar billede oldboy Nybegynder
12. januar 2006 - 19:41 #2
Jeg bruger min bit torrent client  hedder Azureus, og ja jeg har godt nok pillet lidt ved konfiguration, måske er det der problemet ligger. Jeg tror ikke, at jeg har fået spyware, da mit Internet ellers fungerer fint.
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 19:43 #3
Jeg ved at hvis du bruger nogle bestemte trackers, så skal du bruge en bestemt port indenfor en bestemt port range. Hvis du ikke benytter disse, vil hastigheden generelt være rigtig dårlig.
Avatar billede oldboy Nybegynder
12. januar 2006 - 19:45 #4
Jeg er ikke meget for at deaktivere min firewall, da jeg netop formatterede pga spyware. Og jeg synes sgu, at de er hurtige til at komme igen.
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 19:47 #5
Hvis problemet kun forekommer ved brug af Azureus skal du naturligvis ikke deaktivere din firewall. Jeg var af den opfattelse af din internet forbindelse generelt bare var meget langsom. Men prøv lige at undersøg det med port rangen på trackerens hjemmeside. Står oftes under "FAQ".
Avatar billede oldboy Nybegynder
12. januar 2006 - 19:49 #6
Nu har jeg ikke så meget forstand på den slags, så hvad er trackers, og hvordan finder jeg ud af det med portrange?
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 19:56 #7
Når du siger at du benytter bittorrent, henter du også filer fra en bestemt side. Dette kaldes en tracker. For at folk ikke skal misbruge denne tracker, eller for andres vedkommende, ikke blive snuppet pga. pirateri, sikres dette ved at bruge en helt bestemt port. Disse porte er forudbestemt af ejeren af siden. - Hvis du ikke har konfigureret din klient til denne port, så vil din hastighed være umådelig langsom.

Da exp.dk ikke lige er stedet til dette, vil jeg henvise dig til piratgruppen.org for yderligere info.
Avatar billede oldboy Nybegynder
12. januar 2006 - 20:03 #8
Mange tak. Fortæl mig lige, hvordan jeg tildeler tildeler point for svar og hvordan jeg lukker spørgsmål. Jeg er ny her.
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. januar 2006 - 20:05 #9
Jeg smider et svar.
Til venstre hvor du skriver, kan du vælge mit navn, og vælge accepter.
- Tror jeg ;)