Avatar billede crasher Nybegynder
12. januar 2006 - 17:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win XP - mangler løbende dll filer ?

Hej alle eksperter

Jeg har et virkelig belastende problem og er helt på bar bund.

Pludseligt igår kommer min computer op med en underlig fejl i programmet Steam, den siger noget med nogle manglende filer og jeg kan intet gøre - det er ikke programmet som er i stykker, det er jeg 100% på,  har også prøvet at formatere op til flere gange, men uden held.

Dette var så åbenbart bare starten på en pokkers masse problemer med manglende filer i windows - i starten kunne jeg ikke installere windows xp og den kom op med den kendte mørkeblå skærm som man typisk får ved hardwarefejl. Jeg læser så en masse spørgsmål igennem herinde på sitet og kommer frem til at quick formatere på flg måde:

Boot v. Win XP CD -> Reparér -> og hermed kan jeg komme ud i en slags dosprompt (?) kender ikke så meget til dos, men det lader til at jeg kan quick formatere derfra i hvert fald (format c: /q) - virker.

Jeg prøver nu igen, og det lykkes mig at komme et skridt videre ind i installationen, hvorefter den kommer med en fejlpopup at den mangler en eller anden dll fil (det ændrer sig ved hver formatering nu, åbenbart)

Jeg har nu fået installeret winxp (sp1) uden fejl, efter at have frakoblet min eksterne maxtor harddisk og kørt diverse formateringer på begge partitioner på min 120gb sata hdd (sysdrev - eneste interne hdd). Det første jeg gør er at køre en SFC checker og først er der ingen fejl, men så efter 1. reboot (inst. af div. drivere) kommer den med en manglende dll fil i windows hvorpå jeg kører endnu et SFC check og den beder mig om at indsætte winxp cd'en, hvilket jeg gør og den kører checket færdig.

- Det skal lige siges at det er de samme drivere som jeg altid har brugt og at jeg jævnlight har formateret (hver 2. uge i gennemsnit vil jeg tro)

Jeg er helt på bar bund ang. hvad jeg skal gøre? skal jeg have ny harddisk - er den gamle ved at stå af?

Det er en Maxtor 120GB Sata disk med 8mb cache og den er efterhånden 1½ år gammel.

Please help me :-) Er på msn på en anden computer hvis der er en der vil ofre lidt tid på mig - vil værdsætte enhver hjælp, virkelig!

MVH Dennis
Avatar billede crasher Nybegynder
12. januar 2006 - 17:59 #1
Slet ingen? :(
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 19:21 #2
Jeg ville gi`min harddisk en gang "killdisk" http://www.killdisk.com    og så så starte derfra
Avatar billede crasher Nybegynder
12. januar 2006 - 20:33 #3
helgec - tak ska du have, jeg prøver lige... jeg har faktisk vha google.dk været inde og kigge på helgec.dk - går ud fra det er din side.. nice info derinde
Avatar billede crasher Nybegynder
20. januar 2006 - 10:50 #4
intet
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2006 - 11:05 #5
Hvad mener du med "intet" ??