Avatar billede shandler Nybegynder
12. januar 2006 - 15:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sony rdr hx710 kodefri

Hej med jer :O)

Er der nogle som kan fortælle mig hvordan eller hvad der skal til for at få en Sony rdr hx710 kodefri.
Jeg ved fra et Sony center at det kan lade sig gøre og at de skal have 500kr. for det. Jeg ville gerne vide hvad de præcis tager 500kr. for, om det evt. er noget man selv kan lave.
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 15:46 #1
et er indkøb og montering af chip, vil anbefale dig at give de 500,- så er det dem der yder garanti, og ikke som hvis du selv ødelægger noget dig selv der står emd problemet.
Avatar billede sardinen Nybegynder
12. januar 2006 - 15:48 #2
Avatar billede shandler Nybegynder
12. januar 2006 - 15:50 #3
ok, så det vil sige at der skal monteres noget hardware (chip) i maskinen??. Der er nogle DVD afspillere hvor man "bare" skal trykke en taste kombination eller hive ind og ud i DVD skuffen også er den klaret.
Avatar billede shandler Nybegynder
12. januar 2006 - 15:55 #4
hehe, fandt lige dette link: http://www.selen.org/sonydvd.html , men det virker lidt riski.
Avatar billede shandler Nybegynder
17. januar 2006 - 14:41 #5
mmhhh det var ikke mange ekstra kommentar der kom på denne. Så jeg lukker pinden nu.
Jeg har desuden fundet ud at man ikke kan optage fra viasats kanaler :O(, de sender åbentbart et eller andet signal ud som DVD'en er smart nok til at modtage, gadvide om det kan omgås.
Avatar billede screem_brille Novice
17. januar 2006 - 14:48 #6
hvorfor beholder du selv point ??? og ja kunne godt svare på dit sidste spørgsmål, men når du beholder point selv, nej så er det sq slut emd hjælp herfra.
Avatar billede sardinen Nybegynder
17. januar 2006 - 14:52 #7
Enig med brille, som sagt kan man købe en CD-skive i tapeconnection, som gør din maskine regionskodefri, da jeg går ud fra, at det er det, du spørger om.
At du ikke kan optage fra fra viasats kanaler er et helt andet spørgsmål, som intet har med regionskode at gøre og som jeg tror, jeg også kender svaret på, men det vil jeg overlade til screem_brille.
Avatar billede screem_brille Novice
17. januar 2006 - 15:00 #8
sardinene enig man beholder ikke selv point når man har fået det rigtige svar, og ja tror faktisk også du ved hvad problemet skyldes ;) (og tak fordi du valgte ikke at sige noget :) )
Avatar billede shandler Nybegynder
17. januar 2006 - 17:46 #9
HEHE. Nå så skal vi igang med en point krig.
Ingen af jer havde givet noget svar, kun kommentar.
Jeg troede folk havde mistet interessen for denne pind da der ikke har været nogle aktivitet på den i et par dage.
Men jeg giver gerne point for jeres tid.
Jeg har oprettet spørgsmål udelukkende til jer to, så kan i deles om pointene :O)
Desuden kan jeg så vidt jeg ved ikke selv score point, det mener jeg at de gode Administratore har lukket for, for at undgå snyd, så jeg har ikke selv fået noget ud af det.
http://www.eksperten.dk/spm/680353
Avatar billede screem_brille Novice
17. januar 2006 - 17:50 #10
jo de point tæller med i din rengskab (underligt nok), og en god ting er at bede folk om et svar istedet for at beholde point selv (og formode de er ligeglade)
Avatar billede sardinen Nybegynder
17. januar 2006 - 17:52 #11
Det er jeg helt enig i - og som du kan se her, er der jo flere måder at gøre den kodefri på.
Nu samler jeg ikke point, så med hensyn til det, er jeg ligeglad, det eneste jeg ønsker, er lidt respons fra opretter. Og det har jeg så fået nu :-)
Avatar billede sardinen Nybegynder
17. januar 2006 - 18:04 #12
En anden ting er med hensyn til at kunne optage fra viasats kanaler. De sender formentlig en kode som f.eks. CGMS-A - eller hvad det nu hedder. Du kan købe et såkaldt VideoStabilizer, som fjerner både macrovision og CGMS.
http://www.recordere.dk/artikler/nyheder.asp?content=http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=640
Avatar billede sardinen Nybegynder
17. januar 2006 - 18:19 #13
Du kan læse lidt i denne tråd
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3198&PN=1&TPN=1
Der er flere forskellige løsninger på problemet, jeg er - næsten - sikker på at dit problem er det samme.