Avatar billede banazmi Nybegynder
11. januar 2006 - 23:33 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Skift sprog fra norsk til dansk

Jeg har købt 2 bærbar pc'er til mine børn med pre-instlleret win xp.
I den ene kom min datter til at vælge installation af norsk win xp. (der var mulighed for eng, dansk, norsk og et par mere sprog). Den anden virker fint med dansk sproge. (ikke kun tastatur).

Derfor er jeg sikker på at det har været en mulitisporget xp. Men jeg ved ikke hvordan jeg kan ændre sprog til dansk.
Avatar billede screem_brille Novice
11. januar 2006 - 23:35 #1
gør du ved at reinstallere, det er den eneste måde (selve cdén indeholde x antal versioner, og det er kun ved install man kan vælge hvilket sprog man vil have)
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2006 - 23:36 #2
Reinstall med de Recorvery CDer der var med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. januar 2006 - 00:05 #3
screem brille har ret - reinstallering er det der skal til.
Du har en MULI version af windows - havde det været en MUI version var det langt nemmere :)
Avatar billede banazmi Nybegynder
12. januar 2006 - 00:18 #4
Hvordan installer man med Recorvery CDer, (1-2).
Jeg har kun prøvet med alm. installations cd før.
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 00:20 #5
mon ikke hendes computer er sat til at boote op fra cd rom drevet, og det så bare er at sætte skiven i og vælge dansk denne gang (elelrs må din datter jo muligvis kunne huske hvad hun gjorde ?)
Avatar billede banazmi Nybegynder
12. januar 2006 - 00:25 #6
Jeg forsøger i morgen og vender tilbage hvis jeg får bruge for hjælp. men tak foreløbig i hver faldt.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. januar 2006 - 00:52 #7
Kan man ikke ændre på de fleste MUI versioner ?

Mvh
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 00:56 #9
jokkejensen, der er ikek tale om en MUI version, men installationer med forskellige fprog (grunden til de alle kan være på en skive, er at største delen af filerne er ens), en mui version er en engelsk version man installerer de(n) valgte mui opakker ovenpå.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. januar 2006 - 01:05 #10
k..

Kan jeg også se når jeg lige nærlæser JS's indlæg..

beklager.
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. januar 2006 - 00:54 #11
Jeg måtte reinstallere og fandt ud af hvordan jeg kunne bruge recovery CDer.
Tak for hælpen
Avatar billede screem_brille Novice
13. januar 2006 - 00:55 #12
var så lidt, men husk og luk spørgsmålet ;)
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. januar 2006 - 01:03 #13
jeg har kikket på Accepter, men lukker spørgsmålet ikke ??
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. januar 2006 - 01:04 #14
uos - klikket
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. januar 2006 - 01:04 #15
ups
Avatar billede screem_brille Novice
13. januar 2006 - 01:04 #16
du skal markere mit navn først, og så trykke på accepter ;)
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. januar 2006 - 01:05 #17
kan det være fordi alle besvarelser var som kommentar og ikke som svar ??
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. januar 2006 - 01:07 #18
Tak for hjælpen igen
Avatar billede screem_brille Novice
13. januar 2006 - 01:07 #19
nej da jeg lagde det som svar i første post, du skal blot trykke på mit navn i boksen og trykke accepter ? ;)