Avatar billede oles Nybegynder
11. januar 2006 - 20:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Linksys WRT54 G V.5

Hej,

Er der nogen som kan fortælle mig hvad forskellen er på WRT54 G V.5 og de tidligere versioner? Jeg har lagt mærke til at firmwaren til V.5 ikke kan bruges til de tidligere versioner.
Skal købe en ny outer og har mulighed for at købe dem begge, men vil gerne vide lidt mere først. Havde hørt et rygte om at der ikke var så meget RAM i V. 5 som i de tidligere..

Mvh, Ole
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
11. januar 2006 - 21:49 #1
Ja, V5 kører ikke Linux som de tidligere versioner gør. Derfor er der også lidt mindre RAM i den, simpelthen fordi den nye firmware kunne køre med lidt mindre RAM.
Jeg så det som en stor fordel med Linux-firmwaren fordi det gjorde det muligt at pille i firmwaren. Der er frigivet et par forskellige custom firmwares som giver ekstra features og sådan noget kan jo være sjovt at rode med (man kunne eksempelvis skrue sendestyrken op til det dobbelte af det den havde fra fabrikken...).
Hvis du kan leve lykkeligt uden, så kan du roligt nøjes med V5. Den findes i øvrigt også i en Linux-version med lidt ekstra RAM til nørderne.
Avatar billede oles Nybegynder
11. januar 2006 - 21:56 #2
Tak for det! Jeg tænkte netop på WRT54 pga. muligheden for at benytte en anden software så jeg tror jeg går efter en version før V5..