Avatar billede lasseper Nybegynder
11. januar 2006 - 20:43 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Firewall virker ikke

efter at have fået bredbånd hos tdc, så virker min firewall ikke. Når jeg går ind for at slå den til er displayet låst og jeg kan intet gøre. Er der nogen der har stødt på dette problem og kan hjælpe med det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. januar 2006 - 20:46 #1
Hvilken firewall taler vi om?
Avatar billede lasseper Nybegynder
11. januar 2006 - 20:48 #2
windows xp service pack 2
Avatar billede lasseper Nybegynder
11. januar 2006 - 20:54 #3
efter at have installeret service pack 2 så er der intet at gøre i mit sikkerhedscenter
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. januar 2006 - 20:59 #4
Jeg ville prøve følgende:

AFinstaller SP2
lav en repair af XP
Geninstaller SP2

nedenstående er klippet fra et andet sprm

1 forsøg først dette: Gå i START -> KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk hellemrum efter sfc). Du skal have din XP-skive parat.

2:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

3: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

4: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

5: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

6: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

taget fra resten ;o)

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Avatar billede lasseper Nybegynder
11. januar 2006 - 21:01 #5
på forhånd tak. ser om det virker
Avatar billede jezil Nybegynder
11. januar 2006 - 21:03 #6
Kunne det tænkes, at noget adaware, har sneget sig ind og blokere for din firewall... jeg har læst et læserbrev i Privat computer, at der følger en lille prgm med fra TDC, som eks SpyBot anser som Adaware - om den har "slået" din Firewall fra er usikkert, men alle omstændigheder ville jeg køre en test på din computer.

Spybot: http://www.safer-networking.org/dk/index.html

Programmet er gratis at bruge.
Ellers må jeg sige det er en mærkelig fejl...
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. januar 2006 - 21:30 #7
I nogle tilfælde kan det hjælpe at resette winsock, ved at gå i start/kør-skriv cmd
I DOS vinduet skriver du netsh winsock reset og taster <enter> Efter genstart vil firewallen måske virke igen.
Avatar billede langbein Nybegynder
12. januar 2006 - 00:32 #8
"efter at have fået bredbånd hos tdc, så virker min firewall ikke. Når jeg går ind for at slå den til er displayet låst og jeg kan intet gøre."

Mon at du på en eller annen måte har fått installert en ny brukerkonto uten admin rettigheter ?? Har du event mulighet for å logge inn som administrator på pc og se om du da får satt firewall ?
Avatar billede lasseper Nybegynder
12. januar 2006 - 20:25 #9
jeg har nu prøvet alle jeres ideer, men desværre er der ikke noget der virker, jeg har ikke adaware i systemet, men har Antivir som virus-scanner men dette burde ikke ødelægge noget
Avatar billede lasseper Nybegynder
12. januar 2006 - 20:40 #10
jeg tror det her slutter af med at xp er noget rigtig skidt
Avatar billede langbein Nybegynder
13. januar 2006 - 20:54 #11
.. eller så er det brukeren som har gitt opp litt for tidlig.

.. du har for eksempel ikke informert om hvilke brukerkontoer det er på maskinen.
Avatar billede lasseper Nybegynder
14. januar 2006 - 20:34 #12
der er kun en bruger/administrator, og det er mig
Avatar billede lasseper Nybegynder
14. januar 2006 - 20:35 #13
jeg synes bare at det virker underligt,,,, for to måneder siden kørte jeg med 56K modem og havde ingen problemer og efter at have fået bredbånd så virker den ikke
14. januar 2006 - 23:37 #14
... mon vi skal have dig til at vise os en såkaldt HiJackThis Log ?

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord
http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe
evt. instruktion: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopier dem herind så 'nogen' kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.

Ikke nødvendigvis mig der følger op...
16. januar 2006 - 09:16 #15
(Status?)
Avatar billede langbein Nybegynder
16. januar 2006 - 09:55 #16
Hvis dette er rett:

"efter at have fået bredbånd hos tdc, så virker min firewall ikke. Når jeg går ind for at slå den til er displayet låst og jeg kan intet gøre."

Og dette også er rett:

"der er kun en bruger/administrator, og det er mig"

Da må det nødvendigvis være slik at PC er infisert av virus/trojan slik at denne må fjernes samtidig som installasjonen må repareres. Det avviste svaret fra bufferzone og kommentaren fra dr1 over kunne sånn sett ha blitt brukt til en slik reparasjon.
16. januar 2006 - 16:06 #17
<langbein>: Nemlig !!! Det er oplevet en del gange før at noget 'snavs' har Disablen Firewall muligheden...

<lasseper>: [14/01-2006 23:37:10]
Avatar billede lasseper Nybegynder
16. januar 2006 - 17:16 #18
har løst problemet selv..... format c: og geninstallering af xp og alt virker som det skal
16. januar 2006 - 17:41 #19
(Derfor kunne du da godt have uddelt point alligevel...)