Avatar billede gotsaed Praktikant
11. januar 2006 - 20:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

XP genstarter hele tiden

Jeg har formateret og nyinstalleret winxp pro fordi den blev ved med at genstarte. Men den gør det altså stadig!
den starter op med: Windows blev ikke lukket normalt vælg osv. ligegyldigt hvad man så vælger starter den om igen hver 10 sekund ca.så man kommer aldrig ind i xp.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. januar 2006 - 20:44 #1
Det kan være fordi der er overgang i din tænd og sluk knap. Hvis du holder power knappen inde i 5 sekunter så slukker din maskine ned. Hvis derer overgang i knappen vil maskinen tolke det som at knappen holdes nede hele tiden
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. januar 2006 - 20:50 #2
Under start trykker du på F8, og vælger deaktiver automatisk genstart ved systemfejl.
Avatar billede gotsaed Praktikant
11. januar 2006 - 20:50 #3
Jeg forstår ikke helt svaret.Jeg trykkede knappen ind mens jeg talte til 5 langsomt, så slukkede maskinen. Er der så overgang? Og hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. januar 2006 - 21:01 #4
Nej sådan skal det ikke forstår.

Hvis du har overgang i din powerknap, så vil maskinen mærke det som om du holder knappen inde og dermed genstarte
Avatar billede gotsaed Praktikant
11. januar 2006 - 21:06 #5
når jeg trykker f8 genstarter den også så jeg kommer ingen vegne
Avatar billede gotsaed Praktikant
11. januar 2006 - 21:09 #6
ok der er altså strøm på genstartsknappen hele tiden! hvad gør jeg?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. januar 2006 - 21:12 #7
hmmm du kan starte med at kikke på knappen og se om derer noget åbentlyst gale, evt få den forretning hvor du har købt den til at kikke.

Der kan selvfølgelig også være noget helt andet galt
Avatar billede jezil Nybegynder
11. januar 2006 - 21:14 #8
Jeg tror det er ram-fejl, når windows lægger mere op i rammene under indlæsning, så går det galt... Ramfejl laver de mystiske fejl!
Prøv at låne nogle ramklodser af en ven.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. januar 2006 - 21:14 #9
Du kan også åbne kabinettet, og følg ledningen fra startknappen. den skal ende nede på bundkortet. Se hvordan den vender, så du kan sætte den korrekt på plads igen. Tag den af, og sæt den på i 1-2 sekunder. Hvis maskinen starter normalt, har du overgang i startknappen.
Avatar billede gotsaed Praktikant
11. januar 2006 - 22:33 #10
jeg har åbnet kabinettetog afprøvet ledningen uden held den bliver ved med at komme med den sorte side: windows blev ikke lukket korrekt osv.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. januar 2006 - 08:42 #11
Jezil kan sagtens have fat i noget der. Prøv at hente programmet Memtest86 (http://www.memtest86.com/) der som jeg husker det kan ligge på en bootdisk. Med dette program kan du teste din ram. Husk at en sådan ramtest godt kan tage en hel nat at gennemføre, jo mere ram jo mere tid
Avatar billede gotsaed Praktikant
12. januar 2006 - 15:21 #12
Er det muligt at køre denne memtest på en maskine der ustandseligt genstarter sådan cirka hver 25nde sekund?
Avatar billede gotsaed Praktikant
12. januar 2006 - 16:03 #13
det skal siges at hvis jeg går ind i bios genstarter den ikke!
Avatar billede jezil Nybegynder
12. januar 2006 - 18:40 #14
Kan du ikke downloade memtest86 fra en anden computer, og derefter lave en bootdisk. Det er ikke sikkert at din computer vil genstarte med en bootdisk!
Avatar billede gotsaed Praktikant
18. januar 2006 - 10:42 #15
Jeg har prøvet med memtest. det virker heller ikke! Den bliver ved med at lukke ned når den skal starte XP op. så nu ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre?
Avatar billede gotsaed Praktikant
18. januar 2006 - 23:13 #16
Jeg prøver at lægge Winxp pro ind på ny. Foreløbig har det taget ca 4 timer. den installerer windows og kopierer filer men den er meget langsom.
Dog lukker den ikke ned. den skriver ca. 25 min. endnu! det har der stået de sidste 10 min. Hvad sker der? er det ramblokken der er gået?