Avatar billede paseo Nybegynder
11. januar 2006 - 20:40 Der er 5 kommentarer

Computer starter kun nogle gange

Eyy.. jeg har det problem med min computer at jeg først kan starte den efter et utal af forsøg. kan høre at den starter harddiskene, kan se at den tænder alle blæsere, og cd-brænderen..
men der kommer bare ikke noget op på skærmen.
jeg kan prøve og starte den igen og igen og igen... men som regl på et tidspunkt giver den sig og starter, men ikek fedt hvis man skal vente som i dag i 6 timer og stadig ikke fået den tændt...
hvad kan der være galt ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. januar 2006 - 20:48 #1
Ny strømforsyning. Den du har giver givetvis for tidlig Power Good signal til bundkortet.
Avatar billede paseo Nybegynder
11. januar 2006 - 20:51 #2
oka mange tak..  hvordan kan det så være at den gør det nogle gange ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2006 - 11:18 #3
Det kendetegnende ved at din strømforsyning giver for tidlig "Power Good" signal til bundkortet, er netop, at ved gentagne starter, så kommer den på et tidspunkt til at køre normalt, men sjælden ved første start.

Du kan evt. låne strøm fra en anden maskine, for du behøver ikke at tage strømforsyningen ud for at prøve med en anden. Blot ledningerne kan nå over i din maskine.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2006 - 12:09 #4
Er du kommet videre ?
Avatar billede paseo Nybegynder
17. januar 2006 - 21:07 #5
jah jah.. eller egentlig ikek.. men den starter altid i 2. forsøg nu :S såe..  hehe underligt men virker