Avatar billede flashnet Nybegynder
11. januar 2006 - 17:40 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Vurder mit nye design

Ja, hvad skal der ellers stå her..? Nåja, lavet i flash photoshop og notepad. Skal bare vurderes. Dette er ikke et 100% færdigt design. Mangler stadig lidt indhold. sig hvis der er mangler grimme ting (jeg ved at der ikke er rigtige nyheder endnu, leder stadig efter nyhedssystem)
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2006 - 17:44 #1
det er vildt flot, og usynligt :p
Avatar billede flashnet Nybegynder
11. januar 2006 - 17:46 #2
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
11. januar 2006 - 18:35 #3
Frames i alle afskygninger er generelt haddet og afskyet af alle. ;-)

Baggrunden på dine tekst-bokse i 'contact' ser ud til at have nogle problemer i Firefox.
Avatar billede trekkies Juniormester
11. januar 2006 - 18:37 #4
Ok siden, men du mangler en doctype og en encoding på sitet.
Doctype(Den skal være før din html start):
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Encoding(Den skal være inde i din head):
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Starten med din side, den med mario, ligner noget som ikke har noget med sitet at gøre.

Under "Contact" siden får man først fejlen, hvis man ikke skriver noget i boksene på den anden side, det vil være bedre hvis man fik fejlen på samme side.

Hvorfor hedder sitet Flashnet.dk?
Da det meste af sitet ikke er i flash.
Avatar billede flashnet Nybegynder
11. januar 2006 - 18:46 #6
ja, baggrunden i mine tekst-bokse i 'contact' har en fejl i firefox. det ved jeg da, men hvordan jeg løser det = 0% anelse

Doctype? hvaffor en fisk?

Mario er der fordi det er en tegning jeg har lavet.  jeg skifter startbilledet ud reglmæssigt.

fejlen hvis man ikke har skrevet noget ved jeg ikke hvordan jeg skal rette da formmailen automatisk henviser til en anden side... mystisk (eller..?)

sitet hedder flashnet fordi det er mit alias. kig på mit brugernavn!
Avatar billede trekkies Juniormester
11. januar 2006 - 18:52 #7
Doctypen skal bruges hvis du vil have dit site skal overholde W3C's standard, nogle er ligeglad mens andre er ligeglad.

Encoding er til hvis man bruger dansk, svenske, norske eller den slags tegn.
Avatar billede super_glenn Nybegynder
11. januar 2006 - 19:40 #8
Imponerende flash film af en 14 årige jeg formoder du har animeret dem frame by frame?
Det må have taget noget tid?
Avatar billede flashnet Nybegynder
11. januar 2006 - 19:48 #9
skal doctype og encoding proppes på alle siderne, eller kan man nøjes med 1? eller..?
Avatar billede flashnet Nybegynder
11. januar 2006 - 19:51 #10
super_glenn -> tak ska du ha =)
Min del i Just another collab og Stop bullying er fbf. Military tests er 50% tween og 50% fbf. Og making a movie er bare tween (og et nip af fbf til sidst).
Avatar billede trekkies Juniormester
11. januar 2006 - 19:56 #11
Du indsætter den bare ind på din main side.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2006 - 21:22 #12
Selve designet er egentlig ret kedeligt, lidt for gråt og lidt for ens, men dine film sparker røv, ser ud som om du har en hel del potientiale indenfor det område :D

Stor ros herfra.
Avatar billede flashnet Nybegynder
11. januar 2006 - 21:43 #13
He, egentlig kan jeg godt forstå mit design ser lidt lårted ud. det er mit første kodede design. ellers har jeg brugt det F???ing program til frontpage. Så en dag tog jeg mig sammen og ville prøve at lave et design i html =D
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2006 - 21:54 #14
det er ogsåp meget godt gået - og et meget fornuftigt valg, men du skal nok prøve at få noget mere grafik ind i designet, og nogle flere farver :) Eller ihvertfald gøre det mere farverigt, når jeg ser på din side ville jeg aldrig ha gættet på at den indeholdt flash film.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
12. januar 2006 - 16:53 #15
doctype og encoding skal på samtlige sider. At mangle en doctype fjerner understøttelsen for en stor del af CSS i Internet Explorer og det kan betyde at Internet Explorer viser siden forkert (og anderledes end andre browsere).
Avatar billede kimdolleris Nybegynder
12. januar 2006 - 21:21 #16
For lige at rose animationerne endnu engang: Fuc**** vild animationssans! Det skal du sgu holde fast i - der kan du komme langt med også mht. design af sites! Keep it up!

Alt herfra! /Kim
Avatar billede flashnet Nybegynder
13. januar 2006 - 17:00 #17
kan man undlade at indsætte doctype i main.htm for det får iframen til at krympe sammen til en rosin, ej ok en pixel!
Avatar billede trekkies Juniormester
13. januar 2006 - 19:25 #18
Jeg vil råde dig til at indsætte en doctype på sitet.

I stedet for den doctype som jeg skrev skal du bruge denne i stedet for:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC
"-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN">

Den vil ikke lave din iframe mindre.
Avatar billede radiohead Nybegynder
14. januar 2006 - 02:32 #19
Jeg kan ikke forstå hvorfor din form på kontakt-siden ikke står i <body>delen, men istedet over <head>?

Desuden er der intet end-tag på den?
Avatar billede flashnet Nybegynder
14. januar 2006 - 12:51 #20
så nu har jeg kommet doctype og encode ind på alle siderne. Men jeg har et lille problem: hvorfor kommer der ikke underline på alle links når man har mouseover?
Avatar billede trekkies Juniormester
15. januar 2006 - 21:13 #21
Undskyld ventetiden.

Hvor er problemet præcist?

Når ar du bruger:
text-decoration: none
Så kommer der ingen streg under links, hvilket du har nogle steder i din css kode.
Avatar billede flashnet Nybegynder
16. januar 2006 - 16:01 #22
det er kun ved hover den skal det, men alligevel er der links, der ikke blir understreget i Explorer. I mozilla virker det fint, der er der bare to andre problemer: Margin vil ikke redigeres på, og textfelterne i 'Contact' er bare mærkelige!
Avatar billede trekkies Juniormester
16. januar 2006 - 17:25 #23
Hvilke links er det som ikke bliver understreget i IE, da jeg ikke kan finde nogle som ikke bliver det.

Kan godt se hvad du mener med text felterne under "Contact" siden.

Når at jeg validere din css kode, så kommer den og siger noget med margin, men du bruger ikke margin, så det lyder meget mærkeligt.
Du har ikke afsluttet din css fil med } det er nederst.
Avatar billede flashnet Nybegynder
16. januar 2006 - 20:34 #24
hmm... det er nok bare mine to computer, men der hvor der står 'Vote on newgrounds' i flash siden gider den ikke at under strege. I 'links' er det kun hver andet link den vil understrege SÆRRRT!
Avatar billede trekkies Juniormester
16. januar 2006 - 21:35 #25
Jeg har 2 computere, en med FF og IE, mens den anden er kun med IE, på begge computere virker "links" siden fint.
Min lillebror kan også se siden korrekt.

Mine computer er Windows XP Pro. SP2
Min lillebrors computer er med Windows 2000

Har du prøvet at få nogle af dine venner og bekendte til at se om de kan få siden vist korrekt.
Avatar billede flashnet Nybegynder
17. januar 2006 - 17:42 #26
ja, én person.
Avatar billede flashnet Nybegynder
18. januar 2006 - 21:46 #27
ville lige spørge ang. nyhedssystem. Det er sådan at jeg intet har og gerne vil have et. hvordan kan jeg lave det. Jeg har Microsoft Access, ved ikke hvordan eller hvorledes, men hvis nogen gør så plz fortæl mig det
Avatar billede flashnet Nybegynder
01. oktober 2006 - 22:23 #28
en eller anden smid svar så jeg kan dræbe tråden =)
Avatar billede kimdolleris Nybegynder
01. oktober 2006 - 22:38 #29
...svar
Avatar billede flashnet Nybegynder
24. april 2007 - 17:28 #30
så blir jeg nok selv nødt til at smide svar ;)