Avatar billede thhj Nybegynder
11. januar 2006 - 15:52 Der er 6 kommentarer

DVD hakker, har prøvet det meste

Min Dvd hakker under afspilning, ligemeget hvilken film der kommer i den. Det er ikke et sync problem, men indimellem kommer der bare stilbilleder.

Dvd´en er sat i Dma mode. Det gør ingen forskel at ændre på skærmopløsningen, og mit grafikkort kører upåklageligt i andre sammenhænge, divx, spil, tv-kort.

Jeg har testet mit hardware med freshdiagnose og det ser fint ud, både hvad angår harddisk, dvd læsehastighed, grafikkort, ram m.m.
Jeg har kørt nero dvdspeed og det hele ser fint ud på nær at jeg får en fejlmeddelelse engang imellem (NO SEEK COMPLETE)

Jeg bruger Windvd og WMP men jeg har prøvet at afinstallere dem og bruge Vlc i stedet.

Jeg har forsøgt at pille tv-kortet ud da det sad på samme IRQ som grafikkortet, men det virkede ikke.

Når jeg spiller dvdfilm ligger cpu-brug på under 10% og sidefilforbrug på 250MB

Er der nogen der har en god ide….

Mit setup er:

Amd athlon 2600+
512 Mb ram
Geforce2 mx
seagate 40GB hardisk
noname Dvd
Avatar billede vesperillo Nybegynder
11. januar 2006 - 15:56 #1
oplevede noget lignende og installerede k-lite codec pakken.
Det virkede efter en genstart og var gratis:)
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm
Avatar billede c-holst Novice
11. januar 2006 - 17:10 #2
prøvet at slette drevet i enhedshåndteringen og genstarte.

prøvet at sætte drevet på det aandet kabel
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. januar 2006 - 17:42 #3
^^.. og evt. ide-atapi-controlleren.

Prøv evt. at skifte fra ide 2 til 1..?
Og check om det er jumpet rigtigt.
Har du et andet dvd- drev kan du teste om det virker., el. en anden pc, hvor du kan teste dvd-drevet, det kan jo være defekt..??
Avatar billede thhj Nybegynder
11. januar 2006 - 22:40 #4
Tak for svarene. Jeg installerede k-lite pakken. Afspilleren der kom med pakken, virker faktisk uden at hakke, men der er bare små firkanter på skærmen istedet. Trods alt et fremskridt.

Jeg prøvede også at slette drevet og IDE/atapi controlleren, men det gav ikke noget..

Hvordan skal harddisk cd-brænder og dvd sidde? Jeg kan huske jeg løste et andet problem ved at flytte rundt på dem...
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 22:45 #5
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. september 2006 - 15:46 #6
Har du ikke fået rette svar, så spørg.
Ellers vær sød at lukke spm´let ved at gi´ point til rette person, har vedkomnet ikke lagt et svar, så be´ om et.
Smider et svar, kan du bruge min kommentar, så accepter ellers ikke..O)