Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
11. januar 2006 - 15:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Udviklingsværktøj

Er der nogle der kender til et program der både kan bruges til JSP sammen med java så man er fri for at bruge 2 forskellige editorer. En samlet integreret løsning.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
11. januar 2006 - 15:39 #1
du kan bruge MyEclipse (www.myeclipseide.com), som bygger på Eclipse men er udbygget med forskellige plugins til at understøtte J2EE udvikling. det koster ca 30 dollars om året i licens.

alternativt kan du bruger IDEA, men det er en noget dyrere løsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 15:42 #2
Hvis penge ikke er noget man snakker om men noget man har: Borland JBuilder Enterprise
Edition

Ellers: Eclipse med en eller anden passende JSP plugin
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
11. januar 2006 - 15:42 #3
ok kan den håndterer relatioenr mellem ens jsp sider og java sider
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
11. januar 2006 - 15:45 #4
De plugins som bliver brugt i MyEclipse kan godt se og generere import af dine java klasser til jsp siderne.
Du kan formentlig finde et tilsvarende plugin til Eclipse
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
11. januar 2006 - 15:50 #5
ok så eclipe er ikke det samme som myelicpse jeg har brugt eclipse. Men jbuilder kan vel også det samme som myeclipse. Tror nemlig jeg har få det til rimelig penge igennem mit arbejde
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
11. januar 2006 - 15:52 #6
MyEclipse er et samlet sæt af plugins til Eclipse, som hovedsagelig understøtter J2EE udvikling samt div. J2EE frameworks.
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
11. januar 2006 - 15:55 #7
ok men man skal ikke bruge eclipse sammen med myeclipse eller? Kan god være jeg sprøger dumt
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 16:02 #8
JB EE koster vel ca. 30000 (lang tid siden jeg sidst checkede) så du skal
nok være på god fod med din chef for at han bare siger: bestil
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
11. januar 2006 - 16:04 #9
Du installerer MyEclipse oveni en eksisterende Eclipse installation ...  er basalt set kun en samling af plugins...  incl JSP og XML plugins..
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
11. januar 2006 - 16:05 #10
hehe jeg mente standard edition af jb
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
11. januar 2006 - 16:06 #11
ok tak for hjælpen fsconsult.dk og arne_V. Hvis i har nogle gode bøger der ville være gode at bruge tid på at læse, så sig endelig til.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
11. januar 2006 - 16:09 #12
kommer an på hvad du gerne vil læse om .. :-)
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
11. januar 2006 - 16:20 #13
Java/servlets & jsp
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 16:22 #14
Det er Enterprise Editiion som har den bedste J2EE support
Avatar billede stenmadsen Nybegynder
14. januar 2006 - 22:48 #15
Prøv at kigge på Netbeans 5.0. Den er lige kommet i Release Candidate 1 versionen. Den er gratis. Jeg benytter Websphere til dagligt, men Netbeans er absolut værd at prøve. Den er nem at gå til, og der findes gode korte tutorials, så man hurtigt er i gang.