Avatar billede bear Nybegynder
26. april 2001 - 13:39 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Lyden hakker ved \"scrolling\" i IE5.5

Hej gruppe.
Jeg har en Athlon1333 (ABIT KT7A-RAID), Win2000, 1gb Ram, IBM Diske i Raid-0 system, Hoontech ASP24 lydkort. Jeg oplever ofte at computeren bruger alle 100% af processoren ved almindelig scrolling i browseren. Og hvis winamp kører samtidigt, ja, så hakker lyden. Det skal så siges at det ikke er konstant, men det er rigeligt irriterende, når man nu nok skulle mene, at man havde rigeligt med systemkræfter :-(
Jeg har installeret alt hvad jeg lige kan komme i tanke om, VIA 4 in 1, directx8, drivere osv....men lige meget hjælper det. Det hjælper desuden heller ikke at sætte winamp til \"high priority\" i Windows Task Manager.
Er der nogen, som har et foreslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede zybe Nybegynder
26. april 2001 - 13:51 #1
Jeg ved ikke helt hvorfor den gør det, men det er en fejl ved winamp.... Og jeg kan love dig, du er ikke ene om det problem..

/ZyBe
Avatar billede Beach Mester
26. april 2001 - 15:48 #2
Hvilken ver. af WinAmp bruger du?
Havde selv samme problem med min gamle maskine, men efter install af en lidt ældre ver. af WinAmp så var problemet væk!

Som zibe skriver så er det ikke din maskine den er galt med, men nogle ver. af WinAmp der bare ikke rigtig kan med nogle maskiner:-(

//Beach
Avatar billede bear Nybegynder
26. april 2001 - 18:09 #3
Hej igen. Ja, jeg er sikker på at i er galt på den, for jeg har længe ikke haft noget som helst bøvl med Winamp på både en Atlon 800mhz og en PIII 700mhz maskine. Så jeg er tilbøjelig til at tro at det mere er RAID konfigurationen, eller mit lydkort (hvilket jeg ikke håber, det kostede en mindre formue), da det ikke er et af de mere gængse windows-lydkort, som fx. SB Live.
Avatar billede Beach Mester
26. april 2001 - 18:14 #4
Hvad er det for en ver. af WinAmp?????
Jeg bruger selv 2.74 nu, godt nok med et SB kort, men jeg tror ikke det er der du skal finde fejlen!
Har du prøvet at spille de samme filer med Mediaplayer, og kommer der så de samme fejl?

Hvis du får den samme fejl, tja så er det i lydkortet (muligvis drivere) der skal granskes, men er det kun i WinAmp du har problemet så må vi se på hvilken Ver. du bruger og hvordan den er sat op!

Og så er man vel også lidt nysgerig... Hvad er det for et lydkort du har?

//Beach
Avatar billede zybe Nybegynder
26. april 2001 - 18:22 #5
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du kørte win2000 før den begyndte at hakke, fordi jeg har fornylig skiftet til win2000, og den nedprioterer winamp, så den begynder at hakke en gang imellem.

/zybe
Avatar billede bear Nybegynder
26. april 2001 - 21:21 #6
Nu har jeg benyttet mig af Windows 2000 fra det udkom, men hvis det er tilfædet er da stadigvæk utroligt at maskinen skal bruge 100% på lidt scrolling i en browser, samt en gang mp3-afspilning på en sådan monster maskine, ikke?
Avatar billede bear Nybegynder
27. maj 2001 - 12:05 #7
Jeg aner ikke hvordan man deler point ud i det her system, men jeg ved bare at jeres råd ikke har gjort mig klogere....what so ever. Jeg har stadigt problemet, og jeg har lokaliseret problemet til Hoontech lydkortet. Det kostede 3000,- og man skulle jo nok forvente en del for de penge, men det er ikke det værd.